ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חברי הקהילה יצביעו

בית הכנסת רוצה לפטר את הרב ואת החזן

למרות שניסו בעבר ונכשלו, הנהלת בית כנסת במנצ'סטר מעוניינת להיפטר מרב הקהילה והחזן בשל העלויות הכספיות הגבוהות שהם צורכים | הצבעה על כך תתקיים בעוד כשבועיים

בית הכנסת רוצה לפטר את הרב ואת החזן
חזן עובר לפני התיבה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הקהילה האורתודוקסית בווייטפילד - מנצ'סטר באנגליה, מבקשת מחברי הקהילה לתמוך במהלך של פיטורי הרב ג'ונתן גוטנטאג והחזן ג'וזף מולר.

מועצת הקהילה של ווייטפילד במנצ'סטר כינסה אסיפה כללית מיוחדת, במטרה לנסות לפטר את רב בית הכנסת וגם את החזן, שבע שנים לאחר ניסיון קודם שנכשל - לפטר את הרב, דבר שהביא לעזיבת מתפללים רבים את בית הכנסת.

במכתב שנשלח לחברי הקהילה השבוע, הודיע נשיא בית הכנסת מייקל מור, ​​כי ב-19 בספטמבר תתקיים הצבעה על ההחלטה - "לאשר את סיום חוזה העבודה" של הרב יונתן גוטנטג ושל החזן ג'וזף מולר.

על פי ההודעה, ההחלטה התקבלה בנובמבר 2018 על ידי מועצת בית הכנסת ל"ארגון מחדש של התפקידים" של הרב גוטנטג והחזן מולר, ששכרם לוקח יותר מדי מתקציב בית הכנסת.

אתר ה"ג'ואיש קרוניקל" מדווח, כי על פי חוקי בית הכנסת, הפיטורים דורשים אישור בהצבעה של החברים, בית הכנסת מונה כ-1,700 חברים מכ-750 משפחות.

עוד דווח כי נעשה ניסיון קודם השנה - לשנות את חוקי המקום, כדי לאפשר להנהלת בית הכנסת ולוועדה לפטר ישירות את הרב ואת החזן, ללא צורך בהצבעה, אולם לנוכח התנגדויות חריפות, ואחריהן הצבעה, בה קרוב ל-70 אחוזים התנגדו לשינוי התהליך, נזנח הניסיון.

בשנת 2012 התפטרו נשיא בית הכנסת דאז וארבעה מחברי ההנהלה בעקבות ניסיון לא מוצלח לפטר את הרב.

במכתב נטען כי התהליך יחסוך לבית הכנסת בין 30,000 ל-50,000 ליש"ט בשנה שהם כמאתיים אלף שקלים.

ההצעה הנוכחית של הנהלת בית הכנסת כוללת גם לשכור חזן לימים נוראים, ולאירועים מיוחדים אחרים.

פיטורי רב בית כנסת מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד