י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ליבוי הסתה גזענית"

נחשפה יוזמת הליכוד למניעת זיופים בקלפיות

בליכוד חוששים באופן ממשי כי ישנה כוונה לגנוב את הבחירות ולהדיח את נתניהו מכסאו, גם במחיר זיופים ומאחר וסיכוי העברת חוק המצלמות בקלפיות לפני הבחירות קלוש - הכשירו בליכוד נשים שתבדוקנה מתחת לרעלות הנשים המוסלמיות

נחשפה יוזמת הליכוד למניעת זיופים בקלפיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

טוהר הבחירות: בתנועת 'הליכוד' לא נחים לרגע ופועלים בכל דרך לפקח את טוהר הבחירות, לאחר שהיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ויו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הביעו התנגדות להצבת מצלמות בקלפיות, מצאו במטה 'הליכוד' רעיון אחר שכבר מעורר סערה מעצם חשיפתו.

על פי דיווחה של הכתבת דפנה ליאל ב'ערוץ 12', במשרדי היח"צ והאסטרטגיה של "קייזלר ענבר" שעובד עם 'הליכוד', הכשירו במהלך יום האתמול (חמישי), עשרות נשים, שתבדוקנה נשים ערביות העטויות רעלות וזאת בכדי למנוע זיופים בקלפיות ביישובים ערביים.

אותן הנשים שהוכשרו ואלה שיוכשרו בימים הקרובים, ישמשו כמשקיפות רשמיות מטעם 'הליכוד' ותפקידן יהיה לבדוק גם מתחת לרעלות במידה ועולה חשד לניסיון זיוף באותה קלפי. המהלך מעורר סערה פוליטית, מאחר ו'הליכוד' מעביר בעצם מסר גזעני, שה"ערבים גונבים את הבחירות".

לצד זאת, בליכוד לא מוותרים על החוק להצבת מצלמות בקלפיות והוא יעלה להצבעה בישיבת הממשלה ובוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, למרות שבליכוד יודעים כי הסיכויים קלושים להעבירו בשלוש קריאות כנדרש, לפני מועד הבחירות. אולי בשל כך הצטיידו ברעיונות אחרים כדוגמת בדיקת הנשים הערביות עטויות הרעלות.

והתגובה לא איחרה לבוא. ב'הרשימה המשותפת' הגיבו לפרסום ואמרו כי "כל אישה, ערביה ויהודייה, מוכרחה להתקומם נגד האלימות הבוטה הזאת על נשים מוסלמיות. הספינים שמוציאים בליכוד על גב הבוחרות הערביות הם במטרה אחת: להעלות את אחוזי ההצבעה בימין ולהוריד את אחוזי ההצבעה בקרב הציבור הערבי, תוך ליבוי הסתה גזענית".

כך או כך, אם נהיה כנים לרגע, אכן קיימת בעייתיות בזיהוי אשה עטוית רעלה שבאה אל הקלפי להצביע, שכן קשה לזהותה כשרוב פניה מכוסים.

בתוך כך, ב'ישראל היום' מדווח הבוקר הכתב יהודה שלזינגר על צעד נוסף לשמירה על טוהר הבחירות, כאשר נרקמים סיכומים בין המשטרה לוועדת הבחירות המרכזית על הענקת הוראות וסמכויות לשוטרים המוצבים בקלפיות להתערב במקרים של חשד לזיופים.

כיום הסמכות שבידי השוטרים, היא שמירת הסדר הציבורי באזורי הקלפיות, שלא יהיו חריגות מחוק תעמולת הבחירות או אלימות בין פעילי מפלגות. בימים האחרונים מסתמנות הסכמות בין ועדת הבחירות המרכזית למשטרת ישראל, להנחות את השוטרים הנמצאים בקלפיות, להפעיל גם שיקול דעת וסמכות במקרים שהם שומעים טענות מפי אזרחים או חברי ועדת קלפי על אודות חשד לזיופים.

בכיר בליכוד אומר ל'ישראל היום' כי "זיוף נעשה כאשר לדוגמה בקלפי מסוימת רואים שיש רק 35 אחוזי הצבעה ואז לקראת ערב מתחילים להכניס פתקים ולמחוק שמות של מצביעים, ראינו מקרים כאלה. הבעיה היא שעד היום המשטרה לא התערבה בזה, ואפילו אחרי הבחירות כשהוגשו תלונות לא קרה עם זה שום דבר".

לדברי אותו ליכודניק, "יש נציג של משטרת ישראל בוועדת הבחירות, וככל הנראה נגיע לסיכום ששוטרים שיהיו בקלפיות יקבלו הוראות להתערב מיד במקרים שבהם יש חשד לזיוף".

על כל פנים בליכוד חוששים מאוד מניסיון גניבת הבחירות, ומתכוונים לעשות הכל בכדי לאכוף זאת. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בדף הפייסבוק שלו, "שמעתי שגנץ ולפיד מתכוונים לערער על הכוונה שלנו להעביר חוק שמאפשר מצלמות בקלפיות. מה יש להם להסתיר? מה פתאום? איך אפשר להסביר את זה? הרי המצלמות הן הערובה הטובה ביותר שלא יגנבו את הבחירות. מצלמות מונעות גניבת בחירות, ואני מבין שהם רוצים כנראה שיהיו זיופים ותהיה גניבת בחירות. כי אין שום הסבר אחר. הרי יש מצלמות בכל סופר ובכל בית חולים".

דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך התראיין אתמול לירון דקל ועמית סגל ברשת ב' וסיפר, "אנחנו מגלים בימים האחרונים היקפים משמעותיים מאוד של זיופים בבחירות. זיופים, שאם היו נבדקים, ככל הנראה היו מגלים שבל"ד לא עוברת את אחוז החסימה, הימין החדש כן עובר, וגוש הימין נמצא על 61 מנדטים".

זיופים בבחירות חוק המצלמות בקלפיות נשים מוסלמיות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד