ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

על קצה השערה • כך תסירי את שיערך

רוצה להיות חלקה משיער לתמיד? • כמו בחלומות, לא תמיד ניתן להגשים את כל משאלות ליבנו, כיוון שעדיין לא הומצאה השיטה להסרת שיער העובדת באופן מושלם • סקרנו בשבילכן את כל השיטות להסרת שיער • המדריך המלא

על קצה השערה • כך תסירי את שיערך



כיצד תסירי את שיערך? מה האמצעי המומלץ? מה העלויות? וכמה זה משפיע לטווח הרחוק?

החדשות הטובות הן, שיש שפע אפשרויות טובות בתחום, וכן התפתחויות מדעיות המממשיכות לשפר את איכות חיינו. הסוד טמון בהתאמה נכונה של שיטות ההסרה לנתונים הטבעיים שלנו. כל אחת עם השיטה המומלצת והנוחה לה. ואולי בכלל עדיף לשלב מספר שיטות על מנת לקבל תוצאה אולטימטיבית?

אין שיטה אחת טובה.

בעולם הסרת השיער אין שיטה אחת מומלצת. כל אחת והנתונים שלה. בכל שיטה שנבחר, ביתית או מקצועית, כדאי שנתייעץ ונגיע לטוב ביותר האפשרי. הצלחת הסרת השיער במכונים מקצועיים תלויה ברמת הצוות והציוד, בעוד ההצלחה בבית תלויה במידת הזהירות ובבחירה קפדנית של שיטת ההסרה ושל הכלים הנדרשים לביצוע.

יורם גלר, מנכ”ל המרכז לטכנולוגיה אסתטית ומומחה בתחום, מציין כי הטכנולוגיה המושלמת עדיין לא נולדה, אי אפשר לומר שיש שיטות שמסירות שיער לצמיתות ב-100%. יחד עם זאת, הטכנולוגיה צועדת לכיוון של שילוב כמה שיטות, כמו אנרגית אור ואולטרה סאונד, על מנת לקבל תוצאות מרביות. גלר מספר, כי הטכנולוגיות המובילות בשוק להסרת שיער בעזרת מכשיר מקצועי פותחו בישראל, כתוצר נלווה של התעשיות הצבאיות. ניצול התגליות הללו בעולם האסתטיקה הבינלאומי מחמם את הלב.

בחירת הדרך הנכונה עבורך להסרת שיער קשורה לכמה פרמטרים מרכזיים:

גיל - ככל שהגיל עולה, צמיחת השיער פוחתת. צמיחת השערה מתעכבת. לכן לעיתים קרובות ממליצים לא להתחיל בטיפולי הסרת שיער ארוכי טווח, כמו לייזר או אפילציה, לפני תום גיל ההתבגרות.

אופי השערה - שיער פלומתי ודקיק לעומת שיער עבה ועיקש. הראשון עשוי שלא להיקלט בשיטות מודרניות להסרת שיער ולהפחית את יעילות הטיפול.

גוון השערה - שיער בהיר: בלונדיני, ג’ינג’י ושיער שיבה, עשוי להיות בעייתי בטכנולוגיות הבזקי אור ובלייזר המתלבשים על פיגמנט ולכן עובדים הכי טוב על שילוב של עור בהיר ושיער כהה.

תקציב - עלויות הסרת השיער עשויות לנוע בין שקלים בודדים, בשיטות כמו גילוח, שעווה וקרם להסרת שיער, ועד אלפי שקלים, בשיטות כמו לייזר, אולטרה סאונד או אנרגית חום ואור הדורשות 6-14 טיפולים.

לפני שאנו ממשיכות בסיור בעולם הסרת השיער הטכנולוגי והעתידי, חשוב לזכור מאיפה באנו. כיום הנתונים מצביעים על כך, ש-15% מהאוכלוסייה מטופלת בטכנולוגיה מתקדמת והיתר עדיין משתמשים בשיטות הוותיקות. אולם המספרים עולים וצומחים מדי שנה. גיל הפנייה לטיפולי אנרגיות אור למיניהן הולך ויורד.

נקודת ההתחלה:

שיטות הסבתא להסרת שיער עדיין כאן. הן שוכללו על ידי הדורות הקודמים וממשיכות להיות בשימוש נרחב גם כיום. היתרונות המרכזיים של שיטות הסבתא, כמו שעווה וחוט טמונים בנגישות הגבוהה שלהן ובמחירן הנמוך. החיסרון הוא, כמובן, התוצאות המוגבלות בזמן שהן מסוגלות לתת.
השיער יצמח מחדש באותה העוצמה תוך פרק זמן קצר, גם אם נתלוש אותו מהשורש, כמו בשעווה. מחזור החיים של שערת גוף סב סביב שלושה שבועות, וכך נצטרך לעבור את כל התהליך הכואב מחדש. כדאי, למי שבוחרת באופציות הללו, לבחור בקפידה מומחית בעלת מוניטין מעולה על מנת להפחית סיכון אמיתי לכוויות ונזקים שעלולים להיגרם בדרך.

מוצרי שעווה לשימוש ביתי עשויים להיות פתרון טוב לאזורים מוגבלים אליהם הגישה נוחה וקלה, כמו אזור השפם (עם נקיטת אמצעי זהירות נאותים, כמו בדיקת טמפרטורה לפני מריחה). כאשר מדובר בשעווה לאזורים נרחבים, קשים לשליטה או רגישים, עדיף לגשת למומחית בעלת ניסיון וידע.

שעווה ביתית- עד 50 ₪
שעווה אצל קוסמטיקאית- עד 100 ₪ בהתאם לאזור.

גילוח
זמינותו הגבוהה של סכין הגילוח הופכת שיטה זאת למתאימה לעיתות חירום ולממהרות. בגילוח אנו קוטמים את השערה מהאמצע ולא תולשים אותה מהשורש, ולכן צמיחת השיער לאחר גילוח תהיה מהירה ביותר, בכפוף לקצב הצמיחה האישי של כל אחד מאיתנו, כמובן. ההמלצה החשובה ביותר היא לגלח את השיער בעודו רטוב, בזמן המקלחת ובשילוב עם קצף או סבון מלח על מנת שלא לפצוע או לייבש את העור. בכל מקרה אין לגלח עור יבש.
גילוח- עד 40 ₪ בהתאם למותג

קרמים להסרת שיער

בדומה לשיטת הגילוח, קרם דפילטור למריחה על העור אף הוא אינו מסיר את השיער מהשורש והצמיחה תהיה מהירה. ניתן להשיג סוגים שונים של קרמים להסרת שיער, ביניהם אף כאלה המתאימים לאזור הפנים. חשוב להתייחס להוראות השימוש בהקפדה ולא להותיר את הקרם על העור מעבר לזמן המומלץ, הרכב הקרמים עשוי ליצור רגישות ובמקרים קיצוניים – לגרום לכוויה. לרגישות שבינינו כדאי לבצע בדיקה על אזור קטן ונסתר לפני שימוש נרחב.

קרם להסרת שיער- עד 60 ₪ בהתאם למותג ולאזור.

אפילציה

שיטה ותיקה ואמינה הפועלת בעזרת מחט חשמלית דקיקה המוחדרת לעור ומחסלת את מקור צמיחת השיער. פעולת החדרת המחט הזעירה אינה נעימה ובשל הפעולה הנקודתית ניתן לטפל באפילציה באזורים מוגבלים בלבד (או להשקיע הרבה מאוד זמן בתהליך הסרה איטי). האפילציה פופולארית לטיפול בשיעור פנים ומתאימה לכל גווני השיער.

טיפולי אפילציה- בין 500 ל-8,000 ₪ תלוי באזור ובהיקף הטיפול.

הפינצטה לדורותיה

הפינצטה הוותיקה שתולשת את השיער מהשורש זוכה לשכלול חשמלי בצורת מכונות ביתיות להסרת שיער המבוססות למעשה על מערכת פינצטות המסתובבות במהירות גבוהה ותולשות בו זמנית כמות ניכרת של שיער. כמו בשעווה, גם בשיטה זאת הצמיחה תהיה מקבילה למחזור צמיחת השיער ויהיה צורך לחזור על הפעולה מדי שלושה שבועות - חודש. נשים שהתנסו במכונות אלה יודעות לספר כי הדרך אל הגוף החלק כרוכה בכאב, לפחות בצעדי ההסתגלות הראשונים. בשנים האחרונות פותחו מכונות להסרת שיער ביתית עם יחידה מקררת, המקלה על הכאב והאדמומיות בכך שהיא מורידה את טמפרטורת העור. בהגיון זה משתמשים אף המכשירים המודרניים של הלייזר והבזקי האור, המצוידים בראש קירור המקפיא את המקום ומפחית את הצריבה הנגרמת מהתחממות זקיק השערה.

פינצטות ומכשירים ביתיים- בין 20 ₪ לפינצטה פשוטה ועד 1,000 ₪ למכשיר חשמלי של מותג ידוע.

קרני לייזר

בשם 'לייזר' נוטים לעשות שימוש יתר. יש המכנים טיפולים בעזרת קרני אור מכל סוג 'לייזר'. חשוב להבין כי הלייזר הוא טכנולוגיה מלאת עוצמה הדורשת דיוק ואחריות, ולכן מאושרת לשימוש אך ורק בנוכחות רופא. קוסמטיקאיות אינן מוסמכות להשתמש בלייזר, ולפיכך אם נתקלת במכון הטוען שהוא משתמש בלייזר ולא ראית במקום אף חלוק לבן, עלייך להרים גבה. ייתכן והמקום פועל ללא אישור או שפשוט לא מדובר בלייזר, אלא בטכנולוגיה שונה.

אם בחרת בלייזר, דעי כי אפילו כאן לא ניתן להבטיח לך הסרת שיער מושלמת לצמיתות, כיוון שהתוצאות תלויות הן בטיב המכשור והן בסוג השיער: בשיער דק, בהיר ופלומתי מומלץ לטפל בקרן לייזר בגל קצר, בעוד בשיער כהה כדאי לטפל בקרן ארוכה יותר, וגם אז התוצאות אינן מובטחות. את הכאב הנלווה לטיפול הלייזר ניתן להקהות בטכנולוגיית קירור מקומי, ובכך למנוע כוויה בעור.

לייזר - בין 2,000 ₪ לאזור מוגבל ועד 10,000 לסדרת טיפולים מקיפה.

הבזקי אור וגלי אולטרה סאונד.

מדובר בכמה שיטות המאוגדות תחת שם מקצועי אחד. ניתן למצוא כאן טכנולוגית אינפרה אדום, IPLואף גלי רדיו המכונים RF. ההתקדמות הגדולה בתחום הזה הושגה באמצעות סינרגיה של כמה טכנולוגיות: כשמשלבים טיפול קרני אור עם טיפול אולטרה סאונד המסוגל לקטול את כל סוגי השיער, אפילו הבהיר ביותר, כיוון שאינו מונחה פיגמנט, אפשר להשיג יותר. בטיפולים מסוג זה מגיעים לטמפרטורה של כ-65 מעלות בתוך זקיק בשיערה ומנטרלים את פעולתו. מובן שהחום הזה מייצר גם כאב, אך ניתן להפחיתו על ידי קירור מקומי. מרבית המטופלים מתמודדים בשמחה עם הצריבה תמורת ההבטחה לעתיד חלק יותר.

המכשירים המשולבים נמצאים בדרך כלל במכונים ובקליניקות רפואיות, חלקם מורשים לשימוש על ידי קוסמטיקאיות, ובעלי העוצמה מביניהם מוגבלים לשימוש בקרב רופאי עור. בכל מקרה חשוב לבדוק האם המכשיר שאתם מטופלים בעזרתו מאושר על ידי רשויות הבריאות כגון ה-FDA האמריקני המחמיר. מכשירי הסרת שיער מחויבים ברישיון. מובן שרצוי לבחון אף את מקצועיות הקליניקה והמטפלים, אתם עומדים להתחייב לתקופה לא מבוטלת וכדאי שתהיו בידיים טובות.

מחיר הטיפולים תלוי בסוג המכשיר ובמטפל ונעים בין 1,000 ₪ לאזור מוגבל ועד 8,000 ₪ לסדרה מקיפה של טיפולים. יש גם תמחור לפי פגישה הנע סביב ה-400 ₪ לטיפול בודד.

השורה התחתונה בהסרת שיער טכנולוגית - כדאי לזכור:

1. אין דבר כזה הסרת שיער לצמיתות ב-100%.

2. תאמי ציפיות והישמרי מהבטחות שווא.

3. ככל שהגיל עולה, השיער פוחת. לכן לא תמיד כדאי למהר ולטפל בגיל צעיר.

4. טכנולוגיית לייזר אמורה להיות מבוצעת על ידי רופא עור.

5. בבחירת טיפול הבזקי אור ואולטרה סאונד כדאי להתייעץ עם מומחה לפני ההחלטה.

6. טיפולי הבזקי אור ולייזר מושפעים מפיגמנט השערה והעור.

7. נטילת תרופות ומחלות כרוניות עלולה לחבל בתוצאות, יש להתייעץ לפני הטיפול.

8. למרות ההסתייגויות ניתן להגיע לתוצאות טובות לאורך שנים.

9. חשוב לבדוק את רישיון המכשיר בו אתם מטופלים ואת מהימנות הקליניקה.

10. מחירי הטיפולים מושפעים ממבצעים, כדאי לערוך סקר שוק לפני בחירת הטיפול והמטפל.

4 דברים שלא ידעת על גילוח:

1. הגילוח אינו משפיע על הצמיחה המחודשת, על קוטר השערה או על צבעה, וגם אינו גורם לשיער לצמוח עבה יותר, כהה יותר או מהר יותר. הגילוח כן משנה את צורתו של קצה השערה החדשה שצומחת אחרי הגילוח.

2. אם תשתמשי בסכין גילוח טוב ובעל עיצוב ארגונומי, אין חשיבות לכיוון הגילוח – כל שעליך לעשות הוא לגלח בכיוון שהכי נוח לך. היחידים היוצאים מהכלל זה הם בתי השחי. אותם יש לגלח מלמעלה, מלמטה ומהצד, מאחר והשערות צומחות בכיוונים שונים.

3. ככל שמגע הסכין קל יותר, כך הגילוח טוב יותר. מדוע? משום שהלהב יכול להחליק בקלות על השכבה העליונה של העור ולקחת איתו את השערות. ככל שהסכין חדש יותר, אפשר להפעיל עליו לחץ קל יותר מבלי לפגוע באפקטיביות הגילוח.

4. החליפי את הסכין באופן קבוע. סכין קהה אינו אפקטיבי ועלול להגדיל את הסיכון לזיהום.

הטיפים באדיבות ”ג’ילט ונוס”.

טיפים להסרת שיער באמצעות שעווה:

1. לפני הסרת השיער יש לוודא כי העור יבש, אינו מגורה ונקי משאריות קרמים או שמנים. ניתן להיפטר מלחות באמצעות טלק.

2. לקבלת תוצאות מקסימאליות מומלץ לבצע פילינג עדין לעור 24 שעות לפני הסרת השיער.

3. מומלץ לבצע פילינג לעור על בסיס קבוע, במטרה למנוע הצטברות של תאי עור מתים.

4. יש להימנע מביצוע פילינג לעור יומיים – שלושה לאחר הסרת השיער.

5. אם את מסירה את השיער לכבוד אירוע מיוחד, עשי זאת מספיק זמן קודם על מנת שהאדמומיות תעלם.

6. קל יותר להסיר שיער כשהוא יבש, ולכן מומלץ לא להסיר שיער בשעווה מיד לאחר מקלחת.

7. יש למרוח את השעווה עם כיוון צמיחת השיער, ולמשוך את רצועת השעווה נגד כיוון צמיחת השיער במקביל ובצמוד לעור. שימוש לא נכון יקרע את השערה ולא יתלוש אותה מהשורש.

8. בסיום תלישת רצועת השעווה מומלץ ללחוץ את היד על העור באופן מיידי, במטרה למנוע אדמומיות ואי נוחות.

9. לאחר השימוש בשעווה, העור עלוי להיות אדמדם מעט וזה נורמאלי לחלוטין. שטיפת האזור במים קרים עשויה לסייע ולהרגיע את העור.

הטיפים באדיבות מותג הסרת השיער veet

קישורים:
מגזין סטייליש - לינק
סטייליש הסרת שיער veet ג'ילט ונוס שעווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד