י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נמנע אסון" • צפו

תוך שעה בלבד: 2 תינוקות נשכחו ברכב; אותרו עם סימני מכת חום

בתוך שעה בלבד: שני מקרים של שכחת תינוק ברכב - במודיעין ובנתניה • השניים נמצאו עם סימני מכת חום לאחר שהושארו ממושכות ברכב והובהלו לבתי החולים במצב בינוני • מנדי אושקי, חובש באיחוד הצלה: "למרבה הנס - הרכב חנה במקום מוצל ונמנע אסון" • כל הפרטים

תוך שעה בלבד: 2 תינוקות נשכחו ברכב; אותרו עם סימני מכת חום
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

תוך שעה בלבד: שני תינוקות נשכחו לזמן ממושך ברכב. במקרה הראשון, מעט לפני השעה 11:00 (שישי), דווח למד"א על ילד ששהה זמן ממושך ברכב נעול בחניון מרכז מסחרי במודיעין. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לפעוט בהכרה עם סימני מכת חום. התינוק הובהל לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. 

"כשהגעתי למקום ראיתי את הילד מחוץ לרכב", סיפר פראמדיק מד"א רכוב על אופנוע אורן קיינר, "סיפרו לנו שהוא היה ברכב הנעול משעות הבוקר המוקדמות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ המקוררת על מנת לבצע בדיקות רפואיות ופינינו אותו במצב יציב בהכרה מלאה לבית החולים".

רכב ההצלה בזירת האירוע במודיעין. צילום: דוברות מגן דוד אדום

רק שעה חלפה ובסמוך לשעה 12:00 דווח על פעוט נוסף ששהה מספר שעות ברכב נעול, הפעם ברחוב אפרים אלנקווה בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לפעוט כבן 9 חודשים במצב בינוני ויציב עם סימני מכת חום שפונה לבית חולים.

פראמדיק מד"א רפי שבע סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את הפעוט מחוץ לרכב מוחזק בידיים של גבר כשהוא חם מאוד למגע. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי הטיפול הרפואי שכלל קירור סיפרו לנו שהילד היה בתוך הרכב מספר שעות. מצבו היה בינוני ויציב ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים".
מנדי אושקי חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום סיפרו לנו בני המשפחה כי הפעוט שהה ברכב זמן ממושך. למרבה הנס הרכב חנה במקום מוצל ונמנע אסון. לאחר הסיוע הראשוני הילד פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים לניאדו כשהוא בהכרה מלאה".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה שבים ומזכירים לא להשאיר ילדים ופעוטות בכלי רכב ללא השגחה. אפילו לא לרגע. כמו כן חשוב ומומלץ לפקוח עין ברכבים חונים ולוודאות שלא נשכחו ילדים. בפרט בימי הקיץ החמים.

מבית החולים 'לניאדו' נמסר כי "מצבו של הפעוט כבן תשעה חודשים שנשכח ברכב בנתניה - יציב, נמצא בהכרה מלאה. עובר כעת סדרת בדיקות וטיפולים , בחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה לילדים במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו".

שכחת ילדים ברכב ילד ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד