כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בת ים: עימות בין שוטרים לגרעין התורני • 3 נעצרו

שוטרים הגיעו לעצור את אחד מרבני הישיבה המקומית, שעלה לישוב חומש שבשומרון - ולא הגיע לדיון בבית משפט • חברי הגרעין התורני המקומי מחו והתעמתו עם השוטרים

משטרה. צילום: יעקב נחומי
משטרה. צילום: יעקב נחומי



מהומות פרצו היום בבת ים (א) לאחר ששוטרים הגיעו לביתו של אחד מרבני הישיבה הגבוהה 'אורות בת ים' ברחוב אנה פרנק שבעיר, במטרה לעצור את הרב הרב אשר וודקה, על שלא הגיע לדיון בבית המשפט בו הוא הואשם בעליה לא חוקית לישוב החרב חומש שבשומרון, לפני כשנתיים.


השוטרים שדפקו על בית המשפחה ודרשו לעצור את בעל הבית, נענו על-ידי אשתו כי הוא אינו בבית. לדבריה, היא פחדה לפתוח את הדלת לשוטרים כשהיא לבד בבית עם ילדיה. השוטרים התעקשו לבדוק האם אכן הוא אינו בבית, שברו את דלת הדירה - ונכנסו פנימה.

בנתיים הגיעו למקום חברי הגרעין התורני בבת ים, כדי למחות על התנהלות המשטרה. תוך זמן קצר התפתחו במקום עימותים בין השוטרים לחברי הגרעין התורני. לעת עתה ישנם שלושה עצורים במקום, ככל הנראה בחשד לתקיפת שוטר.

אחד מתושבי העיר סיפר כי שני שוטרי יס"מ הוציאו את האקדחים מהנדן והסתובבו עם כלי הנשק בידיהם לאורך הארוע. חבריו של האיש אותו ביקשה המשטרה לעצור אומרים כי הוא מארגן ביקורים ביישוב חומש שפונה לפני שש וחצי שנים במסגרת ההתנתקות מצפון השומרון.

בישיבת בת ים השוכנת בסמיכות למקום הארוע אומרים כי יש לערוך בדק בית במשטרת ישראל ולבוא חשבון עם הקצינים האחראים לארוע החמור. חבריו של המבוקש, המסייעים אף הם לפעילות העלייה ליישוב חומש אומרים כי אין זה חדש כי למשטרה יש נהלים ופקודות אחרים לגמרי כאשר מדובר באנשי ימין, קציני המשטרה הבכירים התרגלו שלא צריך לתת את הדין על התנהלות אלימה נגד אוכלוסייה זו ולכן הרסן משוחרר והתוצאות נראו היום ברחובות בת-ים.

עו"ד מטעם עמותת 'חננו' מטפל בעניינם.

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה, כי "שוטרים הגיעו לדירה בבת ים על מנת לבצע צו הבאה לבית משפט. אותו אדם לא היה בביתו אך עם הגעת השוטרים למקום הגיעו גם קבוצה של צעירים והחלו להפר את הסדר. השוטרים עצרו שלושה מהם בגין הפרות סדר ותקיפת שוטרים".
בת ים משטרה עצורים גרעין תורני חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד