י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הערבים נוהרים 2"

ליברמן קובר את חוק המצלמות; הליכוד: "פועל לניצחון של גנץ"

"הערבים נוהרים 2": יו"ר ישראל ביתנו הודיע הערב כי יתנגד להצבת מצלמות בקלפיות • הליכוד: "עכשיו ברור מעבר לכל ספק שליברמן פועל לניצחון לפיד וגנץ"

ליברמן קובר את חוק המצלמות; הליכוד: "פועל לניצחון של גנץ"
אביגדור ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יממה לפני ששרי הממשלה ינסו להעביר את חוק המצלמות שדורשים לחוקק בליכוד בהליך בזק, יושב ראש ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן מודיע הערב כי הוא צפוי להתנגד לחוק שיעלה להצבעה בכנסת. במקביל: בליכוד טוענים כי הוא מסייע לניצחון של ראשי כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד.

כזכור, הדיונים הערים סביב חוק המצלמות מגיעים על רקע החשש של הליכוד מזיופים באזורים הערביים - מה שעשוי להגדיל את סיכויי כחול לבן להקים קואליציה באמצעות גוש חוסם עם הרשימה המשותפת.

בראיון שהעניק הערב (מוצאי שבת) אמר ליברמן כי, "מבחינת נתניהו מצלמות זה כמו אוטובוסים עם הערבים שנוהרים לקלפיות. אז הוא התנצל. גם הפעם - זה רק גימיק כדי לדרבן כדי את הפעילים שלו. סוף סוף הוא מצא את האויב".

במהלך הדברים רומז ליברמן כי לא בהכרח יתמוך בחוק, "אני תומך במצלמות גם אצל החרדים, אצל כולם. אבל חייבים בנוסף להעביר את חוק חובת ההצבעה. זה יום חופש ואנשים לא באים להצביע. אנחנו הגשנו הצעת חוק - מי שהכשיל אותה, זה הליכוד יחד עם החרדים. אצלם יש 120 אחוזי הצבעה, ראיתי את זה במאה שערים" (אגב, מדובר בשקר גמור א.ק).

עוד אמר ליברמן, "אנחנו מקבלים מידע ממטה העולים של הליכוד כי יש הנחיה שבאותם קלפיות שם ישראל ביתנו חזקה - להביא צוותים מתוגברים ולהפעיל אלימות ברוטלית, ליצור קטטות, ליצור תוהו ובוהו, ליצור ממש מצב שיפסלו את הקלפיות, ליצור אנדרלמוסיה".

"לנו זה כבר ברור - בפירוש זאת הנחיה מלמעלה להפעיל אלימות. אני מניח שזה אנשים שהם ראשי המטה. בליכוד לא היו מאשרים החלטה כזו בלי לקבל אישור בצורה מפורשת או בקריצת עין".

בליכוד מיהרו להגיב לדבריו של אביגדור ליברמן וטענו כי "עכשיו ברור מעבר לכל ספק שליברמן פועל לניצחון לפיד וגנץ. אחרי שאמר שיסכים לחוק המצלמות, הערב הוא מציב תנאי בלתי אפשרי ולמעשה חוזר בו מהחלטתו לתמוך בחוק המצלמות. מי שרוצה את נתניהו ראש ממשלה חייב להצביע מחל".

עוד נמסר מהליכוד: "הדברים של ליברמן הם שקר וכזב. אף אחד בליכוד לא פועל ולא יפעל באלימות. אין שום הנחייה כזאת. ליברמן משקר כי הוא ליברמן בלחץ ומבין שהוא הולך להפסיד בשטח".

כזכור, ביום שישי הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי יגיע מחר לישיבת הממשלה כדי להביע את התנגדותו לחוק המוצע ושיגר מכתב לשרי הממלשה בו קבע בין היתר כי קיימת מניעה משפטית לקדם את ההצעה. חוות דעתו של היועמ"ש הופצה לפני זמן קצר לשרי הממשלה, באמצעות מזכירות הממשלה, לקראת ישיבת הממשלה שבה תועלה ההצעה לדיון ונקבעה ליום א' הקרוב.

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד