ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הציוץ שעורר סערה

נתניהו כועס: "אני לא מסכים עם בני יאיר"

הציוץ שעורר סערה: ציוץ של יאיר נתניהו חולל סערה רבתי ואילץ את ראש הממשלה להתנער מדברי בנו • במקביל: מאות מפגינים הגיעו הערב לכיכר רבין בת"א מטעם מפלגת שמאל

נתניהו כועס: "אני לא מסכים עם בני יאיר"
יאיר ובנימין נתניהו צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא מפסיק לחולל סערות. הפעם הסערה אילצה את אביו להגיב. יאיר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "רבין עבר על החוק (פרשת חשבון הדולרים), עשה הרצאות באמריקה בעודו עובד ציבור הרוויח הון תועפות".

נתניהו הבן הוסיף: "כשעלו עליו (על רבין ק.ב) הפיל את התיק על אשתו, וסגר את זה בשיחת סלון נעימה עם אהרון ברק. רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה. רבין הביא לפה את ערפאת ועוד עשרות אלפי מחבלים מטוניס והביא למותם של 2,000 ישראלים". הציוץ שעורר סערה גדולה הוסר כעבור זמן מה".

כאמור, הציוץ של יאיר עורר סערה וראש הממשלה בנימין נתניהו התנער הערב (מוצ"ש) מהדברים, "אני לא מסכים עם הדברים שכתב בני יאיר על יצחק רבין ז"ל. עמדותיו של יאיר הן שלו בלבד ועל דעתו".

בנו של יצחק רבין, יובל, הגיב לציוץ של נתניהו הצעיר: "לא האמנתי לו. לקבוע שרבין רצח ניצולי שואה זה המשך ישיר לפוסטר של רבין במדי אס-אס. אל תגידו שלא ראיתם אולי הפעם היועץ המשפטי לממשלה יפעל נגד המסיתים?".

הציוץ שעורר סערה. קרדיט: צילום מסך, טוויטר

בעקבות הציוץ של יאיר, יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, הנחה את היועצים המשפטיים של המפלגה להכין תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו. לדבריו, "כמי שמופקד על מורשת רבין וכממשיך דרכו, לא אאפשר את הכפשתו והשחרת דרכו של גיבור ישראל במלחמה ובשלום. אני אלחם על דרכו ולא אתן לרעיונות חולניים של אנשים חולניים לשכתב את ההיסטוריה ולפגוע בשמה של המפלגה ובשמי".

בעקבות הציוץ של יאיר נתניהו, מאות מפגינים הגיעו הערב לכיכר רבין בת"א להפגנה שאורגנה על ידי מפלגת העבודה גשר במחאה על דבריו של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, נגד יצחק רבין. באירוע נכחו, בין היתר, יו"ר העבודה גשר, עמיר פרץ ושמעון שבס, שהיה מנכ"ל משרד רה"מ במהלך כהונת רבין.

במהלך האירוע נצבעו המים במזרקה בכיכר בצבע אדום והוקרנו על מסך ענק "אירועי ההסתה" שלדבריהם קדמו לרצח.

המזרקה צבועה באדום. קרדיט: באדיבות המצלם

עמיר פרץ, שנשא דברים באירוע, אמר: "הרוצח לא פעל לבד... לא לא, אל תתבלבלו. עמדה מאחוריו מערכת הסתה ודה לגיטימציה ענקית, שטופת שנאה ועתירת משאבים וכוח. ועמדו מאחוריו גם אישים פוליטיים, בינהם מנהיג אופזיציה שהלך בצומת רעננה שמאחוריו ארון קבורה ועמד במרפסת בככר ציון שמתחתיו פוסטרים של רבין במדי אס אס".

עמיר פרץ נושא דברים. קרדיט: באדיבות המצלם

אז, הוא נלחם לעצור את תהליך השלום, היום הוא נלחם לשמר את כסאו. אל תתבלבלו. הידיים על המקלדת ידי יאיר אבל הקול, קול נתניהו. משפחת נתניהו מעולם לא ירדה מהמרפסת. אני קובע פה, יאיר נתניהו מסוכן מיגאל עמיר. יגאל עמיר כבר לא ירצח אף אחד. הוא בכלא לשארית חייו. אבל הרבה יגאל עמירים קוראים עכשיו את הציוצים, מקשיבים טוב טוב להיעדר ההסתייגות ממנהיגם, האבא, ומבינים מה עליהם לעשות.

אני קורא מפה ליועץ המשפטי לממשלה – האחריות עליך. אותי פחות מעניין שמפניות וסיגרים. אותי מעניין לעצור את הרצח הבא! רק בכוחך לעצור את הטירוף הזה. משטרת ישראל והשב"כ חייבים לפעול כדי לעצור את ההסתה המסוכנת הזאת שפוגעת בכל חלקה טובה בישראל ומכשירה את הרצח הבא. אגיש קובלנה פלילית פרטית כנגד יאיר נתניהו. זוהי לא הסתה כנגד יצחק רבין עליו השלום. זוהי הסתה לפגיעה בכל מי שלא חושב כמוהם. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובכל הכח על מנת לחסום את חשבון הטוויטר הזה לפני שיהיה מאוחר מדי".

יאיר נתניהו יצחק רבין עמיר פרץ ציוץ טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד