י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגרש"מ עמאר על השופטים: "הראש שלהם עקום"

בשיעור פתיחת זמן אלול בכולל בנשיאותו התייחס הראשון לציון הגרש"מ עמאר בחריפות לשופטי בית המשפט וחיזק את האברכים • צפו בתמונות

הגרש"מ עמאר על השופטים: "הראש שלהם עקום"
הגרש"מ עמאר בשיעור בכולל תורת משה צילום: באדיבות המצלם

עם תחילת זמן אלול בהיכלי התורה מסר הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים שיעור כללי בכולל "תורת משה" שבנשיאותו ובראשות בנו הדיין הגאון רבי אליהו עמאר. 

במשך למעלה משעה התפלל הראשון לציון בסוגייה הנלמדת. בסיום נשא הגרש"מ דברי התעוררות ומוסר. בדבריו התבטא בחריפות נגד השופטים הנלחמים על ההפרדה וכל דבר שבקדושה.

"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" שופט זה השכל הישר ושוטר הכוונה כוח הביצוע- והאדם חייב לתת אל ליבו בדיקה מדוקדקת של השכל הישר ולפעול ע"פ זה", אמר והוסיף, "בכל שעריך-כלומר בכל הדרכים שבהם אדם הולך".

"לא רק בדברים הגדולים שבהם אדם משקיע מחשבה והתבוננות אלא גם בדברים הקטנים שאדם דש בעקביו, מה אוכלים ומה מדברים ומה מסתכלים, ואם אדם זוכה ומתגבר על היצר אז "ונתנו ה' בידיך ושבית שביו", שאף את כלי המלחמה של היצר הרע יתנו לאדם המתגבר לצורך עבודת ה". אמר והוסיף. "כשהשופטים הראש שלהם כבר עקום אז ממילא הביצוע שלהם לא הגיוני, באים ונלחמים על ההפרדה על דברים שבקדושה השם יצילנו".

הרב שלמה משה עמאר בתי משפט הרב אליהו עמאר פרשת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד