כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הכרומבוק מקבל את ה-GDrive

משתמשי מערכת ההפעלה של גוגל יוכלו להפסיק את השימוש בשירותי אחסון ענן צד שלישי ולעבור לכונן הענני של גוגל

  • ח' אייר התשע"ב
בקרוב עם גוגל דרייב. Chrome OS  צלם: גוגל
בקרוב עם גוגל דרייב. Chrome OS צלם: גוגל

בפוסט שפורסם בבלוג הפיתוח של מערכת ה-Chrome OS, הודיעה גוגל כי בקרוב תתמוך מערכת ההפעלה הקלילה ב-Google Drive כחלק המוטמע במערכת, כך שמשתמשי הכרומבוק יכולו להשתמש באחסון הענן ככונן וירטואלי לכל דבר.

עד כה, משתמשי המחשבים הניידים מבוססי מערכת ההפעלה Chrome OS נאלצו להסתפק בשירותי ענן שונים או בשירות גוגל דוקס, שסיפק נפח של ג'יגה בייט בודד בלבד. כשדרישה בסיסית של מערכת ההפעלה היא לפעול רק על גבי הרשת, היה למעשה בלתי אפשרי לעבוד בצורה נוחה על המחשב וכל פעולה של המשתמש שדרשה שמירת קבצים הייתה צריכה להתבצע דרך שירותי ענן צד שלישי. כעת, יוכלו המשתמשים לשמור את הקבצים בשירות הגוגל דרייב בצורה נוחה עד לנפח של 5 ג'יגה בייט, או 25 ג'יגה בייט ויותר במידה ושדרגו את השירות.

כזכור, מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל מבטלת למעשה את השימוש המוכר בדיסק קשיח ועבודה מקומית, כאשר העבודה מתבצעת אך ורק בשירותי ענן ורשת האינטרנט וכל המידע האישי מאוחסן ברשת, כולל המסמכים והמוזיקה. כך, אין המשתמש תלוי במחשב עצמו ומכל מחשב המריץ את ה-Chrome OS יוכל המשתמש להתחבר לחשבון. המערכת מבוססת על הפצת לינוקס ייעודית עם זמן עלייה של כ-15 שניות ונבנתה כולה סביב דפדפן הכרום שהוא, למעשה, הדבר הראשון וכמעט היחידי שנראה עם הפעלת המערכת. הדפדפן משמש עם תוספות שונות כדוגמת ה-Chrome Web Store להתקנת תוספים שונים לדפדפן ולמערכת ובקרוב, כאמור, גם ה-Google Drive.
כרום גוגל דרייב כרומבוק אחסון ענן הפעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד