ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מכה לאמזון: טרגט תפסיק למכור את הקינדל בסניפיה

רשת החנויות טרגט הכחישה כי המהלך נובע מתחרות בינה לבין אמזון או מקשר קרוב שהיא ואפל מנהלות

  • י"א אייר התשע"ב
 הטאבלט של אמזון: קינדל פייר. צילום: אמזון
הטאבלט של אמזון: קינדל פייר. צילום: אמזון

ענקית הקמעונות האמריקאית טרגט הודיעה היום כי תפסיק לשווק בסניפיה את הקינדל - קורא הספרים האלקטרוני של אמזון - בשבועות הקרובים.

דובר מטעם טרגט אמר היום כי "טרגט מוציאה בהדרגה מסניפיה את מוצרי אמזון, כולל הקינדל, באביב 2012. אנו נמשיך להציע למבקרינו מבחר מלא של קוראים אלקטרוניים ואביזרים נלווים". הוא הוסיף כי ההחלטה כוללת את מכשיר הקינדל פייר החדש של אמזון, את כל הדגמים הקודמים וכל האביזרים הנלווים למכשיר, כולל כיסויים ומענים.

הצעד של טרגט מגיע על רקע העובדה שבחלק מסניפי הרשת הובלטה התצוגה של אפל - כולל זו של מכשיר האייפד, המתחרה עם הקינדל פייר. בנוסף, הפעילות המקוונת של אמזון מהווה תחרות לפעילות הפיסית של סניפי טרגט. הרשת דחתה את הטענה כי הצעד נבע מהקשר שלה עם אפל או בגלל התחרות בינה לבין אמזון.

אמזון דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 35% ברווח הנקי, שהסתכם ב-130 מיליון דולר, או 28 סנט למניה, לעומת רווח של 210 מיליון דולר או 44 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011. עם זאת, המכירות זינקו ב-34% ל-13.2 מיליארד דולר, כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על מכירות של פחות מ-13 מיליארד דולר.

מכירות מוצרי המדיה של אמזון צמחו ברבעון הראשון ב-19% ל-4.7 מיליארד דולר, אולם אמזון לא מסרה בדו"ח הרבעוני מידע מפורט בנוגע למכירות הקינדל פייר שלה שניצב בצמרת טבלת המכירות באתר מאז הושק לפני כחצי שנה.

הירידה ברווח הנקי נבעה מהוצאות גבוהות של אמזון על הרחבת מחסני החברה והקמת מרכזי הפצה. החברה הודיעה כי ב-2012 בכוונתה לפתוח עוד 13 מרכזי הפצה בארה"ב.
אמזון קינדל טרגט מכירות ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד