י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות האיומים המפורשים

קנה חרב חדה, איים לערוף ראשים ושוחרר בתנאים

הרצח ההמוני הבא מעבר לפינה? עיתונאי אוסטרלי לשעבר פרסם איומים מפורשים על כך שברצונו לבצע טבח המוני ואף רכש לשם כך חרב חדה - למרות זאת השופט שחרר אותו בתנאים מגבילים

קנה חרב חדה, איים לערוף ראשים ושוחרר בתנאים
אדם אוחז בחרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

עיתונאי לשעבר בעיר קנברה בירת אוסטרליה איים לערוף ראשים של נוצרים כפעולת תגמול על הטבח בכרייסטצ'רץ' ניו זילנד, שבו נרצחו 51 מוסלמים על ידי גזען שגם פצע 47 נוספים.

ג'יימס מייקל וואג, 28, התאסלם והפך לקיצוני מסוכן. הוא נעצר באפריל האחרון, לאחר דיווח למוקד הביטחון הלאומי שהזהיר את הרשויות מפני מספר פוסטים ברשתות החברתיות שהעלה וואג. כך מדווח האתר 'קברנה טיימס'.

בפוסט אחד איים וואג להרוג חברים מארגון נוצרי דתי מקומי בקנברה ופרסם את הכתובת שלו כאות הזמנה להתעמת איתו. "אני הולך להרוג כל אחד ואחד מכם כלבים", כך פרסם בפוסט.

בבית המשפט נאמר שוואג הזמין חרב מיוחדת מפקיסטן, השחיז אותה ואיים לערוף ראשי נוצרים בחצר ביתו.

"פרסמתי איומים, יחד עם שמי וכתובתי, לכל הכלבים פחדנים בקנברה. אם אתם מכירים מישהו אמיץ, תשלחו אותו אלי, קניתי חרב, ואני מתכוון לחתוך את הראש שלו בחצר הקדמית שלי", כך הוא כתב בהודעה לחברים שלו.

עורכת דינו הלן היונגה הגישה בקשה ביום רביעי האחרון, ואמרה כי יש מידע חדש בפני בית המשפט שצריך לשקול. היא אמרה שבזמן המעצר שלו הוא נחשב כמי שאינו מצוי במצב בריאותי כשיר ומאז הוא אובחן כי הוא סובל מהפרעות פסיכוטיות.

מנגד, התובעת ויויאן ווי, התנגדה נחרצות לבקשת שחרור בערבות ואמרה כי מר וואג "היה עסוק לחלוטין בדעות דתיות קיצוניות" וכי הוא היווה סכנה לקהילה.

בתגובה אמרה עורכת דינו, "זה דבר אחד שיש דעות שנחשבות לקיצוניות או ביזאריות, וזה דבר אחר לפעול לפיהן".

השופט ג'יימס לוטון קבע כי ניתן להפחית את הסיכון של מר וואג בביצוע עבירות נוספות באמצעות תנאי ערבות קפדניים. הוא שחרר אותו בערבות, אך הורה עליו להתגורר אצל שני חברי המשפחה, עליו להיות תחת פיקוח ואסור לו להתקרב לבית הקהילה הדתית הנוצרית של קנברה, והוא לא יכול להשתמש ברשתות חברתיות.

העניין של מר וואג יחזור לבית המשפט בפברואר בשנה הבאה, בתקווה שבינתיים הוא לא יממש את איומיו.

איום ברצח עריפת ראשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד