י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במרכז העיר

הסטודנט הישראלי הותקף קשות בידי ערבים

יותם קשפיצקי, סטודנט ישראלי למשפטים שביקר בוורשה, הותקף באלימות על ידי ערבים כשיצא בשעת ערב ממקום בילוי בעיר. הוא ספג מכות קשות ונזקק לטיפול רפואי

הסטודנט הישראלי הותקף קשות בידי ערבים
יותם קשפיצקי צילום: הפייסבוק של ברק קשפיצקי

‏סטודנט ישראלי למשפטים הותקף לפנות בוקר בוורשה בידי גברים דוברי ערבית שהכו אותו וצעקו קריאות גנאי נגד ישראל, כך לפי פוסט בפייסבוק שפרסם אחיו. לדבריו, התקיפה אירעה כשיצא עם כמה סטודנטים ממקום בילוי בעיר. הוא סובל משברים בפניו, כך דיווחה אנטוניה ימין, שליחת 'כאן' לאירופה.

‏תלונה הוגשה למשטרת ורשה ועדות נגבתה מהסטודנט, יותם קשפיצקי. מהמכללה למינהל, בה לומדים הסטודנטים הישראלים שהגיעו לסיור באוניברסיטה בוורשה, נמסר כי קשפיצקי מקבל במקום טיפול רפואי וכי שני סטודנטים אחרים נפגעו אף הם באירוע. כך דיווחה ורד פלמן כתבת כאן 11.

על-פי הפוסט שכתב אחיו ברק קשפיצקי בפייסבוק, הוא הותקף בוורשה על רק לאומני.

בפוסט נכתב. "יותם הוא סטודנט למשפטים שנסע כחלק ממשלחת של סטודנטים, לסמסטר קיץ בבית הספר למשפטים בוורשה. היות והוא חבר במשלחת, אשר הותקפה באירוע על רקע לאומני, הרשו לי לקרוא לזה פיגוע. פיגוע שבאופן פלא החליטו להשתיק במקום לדאוג ולאבטח את אזרחי ישראל, ולמצוא את החבורה שגרמה לו לאבד הכרה, וכנראה גם אמונה".

"יותם, הותקף לפנות בוקר על ידי חבורת ערבים. לא כי הוא התגרה בהם. לא כי הוא פנה אליהם. לא כי הם הגיעו לעימות. הערבים החלו להכות אותו ואת חבריו רק מפני שהם יהודים".

"בשעה 4:00 יצאו חברי המשלחת מהמועדון ״the view״, רובם כבר עלו על מוניות לכיוון המלון, ואז חבורה דוברת ערבית התקרבה אליהם ושאלה אותם אם הם מישראל. כשענו בחיוב, הותקפו ללא רחמים, בליווי צעקות, (קללות) יותם, עצר את המונית שלו ויצא ממנה לכיוון חבריו במטרה להפריד ולהרגיע את הרוחות. בחור ערבי, שככל הנראה החזיק בידו אגרופן, נתן לו אגרוף ויותם איבד את ההכרה. לאחר מכן, ממונית אחרת, יצא חבר נוסף שניסה לעזור והוא הושלך לעבר השני על מכונית דוממת. למשמע צווחות הבנות, החבורה הערבית הסתלקה מהמקום".

"אם תהיתם, אף לא אחד ממאות הבליינים הפולנים שהיו במקום ניגש להציע עזרה, אף לא אחד מהפולנים הזמין משטרה. אפילו מאבטחי המועדון שנקראו לעזרה לא הושיטו יד. לבית החולים פונה במונית על ידי חברו, נסיעה שלקחה כשעה היות ונהג המונית לא השכיל להגיד להם שהכתובת אליה ביקשו להגיע באפליקציה, היא בית חולים לנשים ולא בית חולים כללי. שני גברים. בניהם יותם שפצוע עד אובדן הכרה".

"כן, 2019, וורשה-פולין, והמציאות חוזרת על עצמה. פולנים עומדים בצד וצופים, בעוד אנשים ״לא מהעם שלהם״ מכים עד אובדן הכרה יהודים. היום זה אחי התאום. מחר זה קרוב משפחה שלכם. במזלנו האירוע הסתיים בשברים מרובים באף ובשבר בארובת העין. יותם יגיע לארץ לטיפול בשברים באופן פרטי ועצמאי. שגירות ישראל בפולין ומשרד החוץ שלחו אותנו להתמודד עם המשטרה הפולנית. אין אפילו נציג אחד מטעם מדינת ישראל שהגיע לסייע. למזלו, ולמזלנו, עמדו לצידו וטיפלו בו במסירות לאורך כל הדרך המכללה למנהל, ראש המשלחת והסגן שלו. מסירות ששגרירות ישראל לא השכילה לעשות. אני מספר את הסיפור כי אני רוצה שישראלים ידעו. שישראלים יזהרו. כנראה שהסיפור הזה לא מעניין את משרד החוץ, אבל אני בטוח שאת עם ישראל הוא מאוד מעניין. לאחי היה מזל, מי יודע מה יקרה להבא בתור".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הגיב: "קורא לממשלת פולין לנהוג באפס סבלנות כלפי אלימות אנטישמית - ליהודים יש את הזכות כמו כל עם אחר לשהות בכל מקום בבטחה".

אנטישמיות וורשה תקיפות אנטישמיות אנטישמיות באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד