י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קרוסאובר SUV VS

מחפשים רכב משפחתי חדש, אך לא מצליחים למצוא את האחד שיתאים לכל הצרכים שלכם? היום יש מגוון רכבים גדולים המותאמים למשפחות עם ילדים, כמו: קרוסאובר ורכבי שטח • איך תדעו איזה סוג הכי מומלץ? הכנו עבורכם מספר הבדלים מהותיים בין שני סוגי הרכבים, שיעזרו לכם לבחור את הרכב הכי טוב לצרכים שלכם

קרוסאובר SUV VS
קרוסאובר צילום: pexels

מחפשים רכב משפחתי חדש, אך לא מצליחים למצוא את האחד שיתאים לכל הצרכים שלכם? היום יש מגוון רכבים גדולים המותאמים למשפחות עם ילדים, כמו: קרוסאובר ורכבי שטח. איך תדעו איזה סוג הכי מומלץ? הכנו עבורכם מספר הבדלים מהותיים בין שני סוגי הרכבים, שיעזרו לכם לבחור את הרכב הכי טוב לצרכים שלכם.

הבדלים במפרטים

רכב מסוג קרוסאובר בבסיסו נבנה ונראה דמוי מכונית רגילה אשר מיוצרת כחתיכה אחת – (שלדה אחודה). בעוד ה - SUV נראה דמוי רכב שטח אשר גוף הרכב נבנה בנפרד מהמסגרת ואח"כ מחברים בין החלקים. (שלדת סולם) אך ההבדלים המשמעותיים ביותר שלא נראים לעין, נמצאים מתחת למעטפת הרכב. כשמדובר ברכב המבוסס על מאפייני קרוסאובר חשוב לדעת שיש לו תכונות דומות כמו לרכב שטח, הוא מצויד בהנעה כפולה (4×4), גרירה של טנדר ותא מנוע גדול ורחב. מה לגבי הדלק? הרכב מהסוג הזה בעל מנועי דיזל עם צריכת דלק יחסית נמוכה, כך שניתן לחסוך היטב בהוצאות נוספות.

הסיבה לכך שהרכב צורך פחות דלק משאר הרכבים האחרים היא השלדה האחודה. מדובר בשלדה שדומה מאוד למבנה של מכוניות נוספות, משקלה נמוך ולכן צריכת הדלק זולה משמעותית. בשונה מרכב שטח SUV שהשלדה שלו היא שלדת סולם. אך למרות השוני בין שניהם, גם שלדת סולם חוסכת בצריכת דלק.

רכב פנאי ושטח – עולם חדש

בשנים האחרונות, הייתה הפרדה דיי ברורה בין רכבים משפחתיים המשמשים לנסיעות יומיומיות. למשל: נסיעה בין עירונית ועירונית, לבין רכבים אחרים שנחשבים לרכבי שטח ומומלצים בעיקר לשימוש בטיולים באזורים מיוערים, הרריים ובשטח בכלל. המכוניות המשפחתיות הותאמו לרוב לדרך סלולה (כביש), התמקדו בחסכון בדלק ובנוחות. בעוד רכבי השטח אובזרו במנועים כבדים וגדולים, בשל התנאים הפיזיים של השטח. היום, דגמי הקרוסאובר מאפשרים למשפחות רבות ליהנות מכל העולמות ברכב אחד. לכן, גם אם אתם חושבים לצאת לטיולי שטח הקרוסאובר, אל חשש – כיום הוא מצויד בטכנולוגיה שמאפשרת לכם לנסוע אתו גם בתנאי שטח וליהנות באותה המידה, כמו בנסיעה ב - SUV.

בחירה נכונה

אחרי שעברתם על כל ההבדלים שציינו כאן, ואתם נמצאים רגע לפני רכישת הרכב המשפחתי שלכם, הקפידו להסביר לאיש המקצוע בחנות מה הם הצרכים שלכם לגבי הרכב החדש. אם הוא מציג לכם רכבים מסוג אחר, כדאי שתשתמשו במונח "רכב שטח" שמתאים בעיקרו למגוון רחב של רכבים וכך בוודאות תרכשו רכב עם מאפייני SUV עם התאמה לנסיעה על כביש ובשטח.

לסיכום, רכב מסוג קרוסאובר עם מאפיינים של רכב שטח, מומלץ מאוד למשפחות. לפני שאתם רוכשים את הרכב המשפחתי הבא, ערכו השוואה בין הרכבים השונים ובפרט, בין רכבי שטח למכוניות עם מאפיינים דומים. ברגע שתעמיקו בהבדלים, יהיה לכם קל יותר לקבל החלטה ולרכוש את המכונית שמתאימה ביותר לצרכים שלכם. רכישה ונסיעה בטוחה!

רכישת רכב קרוסאובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד