י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מעשים חמורים ומכוערים"

עורכת הדין החרדית שגנבה את לקוחותיה, תכנס למאסר ותשלם פיצויים

"מעשיה של הנאשמת מהווים מסכת ארוכה של מעשים חמורים ופסולים, אותם ביצעה הנאשמת על פני תקופה של כשלוש שנים", כך קבע ביהמ"ש בגזר דינה של עורכת הדין גילה נפתלין שעשקה את לקוחותיה בדרכי מרמה וזיוף | היא נשלחה לכלא ותשלם פיצויים

עורכת הדין החרדית שגנבה את לקוחותיה, תכנס למאסר ותשלם פיצויים
כלא נווה תרצה צילום: פלאש 90

שנתיים מאסר לעורכת הדין החרדית שגנבה את לקוחותיה. בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) על עו"ד גילה נפתלין, שנתיים מאסר בפועל, קנס כספי ופיצויים בסך 235 אלף ש"ח, לאחר שהודתה במסגרת הסדר והורשעה בעבירות גניבה בידי מורשה, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שבועת שקר, שימוש במסמך מזויף ועבירות נוספות.

גילה נפתלין, חרדית המשמשת כעורכת דין, ניהלה משרד עורכי דין יחד עם בן זוגה ועסקה בין היתר בתחום המעמד האישי ובתחום המקרקעין. במסגרת עיסוקה, הופקדו בידיה כספי לקוחות בחשבונות נאמנות, אך עו"ד נפתלין שלחה את ידה בכספים בניגוד למטרות הנאמנות - לשימושה הפרטי. במקביל, הציגה ללקוחות מצגי שווא לפיהם הכסף עדיין מופקד בחשבונות הנאמנות.

כאשר הגיע המועד לתשלום הכסף לאחד הלקוחות, כסף שכאמור נגנב על ידה - נפתלין גנבה כסף מחשבון נאמנות אחר עליו היא הופקדה, והעבירה לחשבון הנאמנות ממנו גנבה קודם לכן.

במקרה אחר, עו"ד נפתלין זייפה מסמך צוואה בו נכתב כי יש להעביר לרשותה את נכסי המקרקעין שלה, שכלל שתי דירות מגורים בירושלים. ומה באשר לרכוש, תכשיטים ועוד? על כך רשמה שמצווה להורישם לילדיה של עו"ד גילה נפתלין ולילדי שכניה של המנוחה שורין ניסים ע"ה.

בית המשפט קבע כי "מעשיה של הנאשמת מהווים מסכת ארוכה של מעשים חמורים ופסולים, אותם ביצעה הנאשמת על פני תקופה של כשלוש שנים, כשהיא מנצלת לרעה את מקצועה כעורכת דין ואת האמון שניתן לה בשל כך".

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הנאשמת הוליכה בכחש את לקוחותיה, תוך שהיא נוטעת בהם את התחושה כי היא דואגת ושומרת על כספם, ובה בעת – עשתה בדיוק את הדבר ההפוך. חומרתם היתרה של המעשים נעוצה בעובדה שהיא עשתה אותם תוך שהיא מנצלת לרעה את תפקידה כעורכת דין ואת האמון שניתן בה בשל כך.

בנוסף, נוכח העובדה שמעשיה של הנאשמת שימשו אותה בניסיונה להטעיית בית המשפט בדרך של שבועת שקר, יש בהם גם חומרה יתרה, בשל הפגיעה בסדרי המשפט. לגבי האישום הראשון קבע בית המשפט כי "הנזק שהיה צפוי להיגרם מהמעשה, לו ההליך המשפטי היה מביא לאישור הצוואה, הוא עצום. לא רק בשל ערכם הרב של נכסי העיזבון... אלא בשל עיוות רצונה של המנוחה אשר הותירה צוואה ובכך גילתה רצונה כי היא מעוניינת להותיר את רכושה לבנותיה".

לגבי שלושת האישומים הנותרים קבע השופט אילן סלע כי הנאשמת שלחה ידה בכספי לקוחותיה. מדובר, לא אך בפגיעה בקניינם של הלקוחות, אלא גם ביחסי האמון המיוחדים שבינם לבין הנאשמת נוכח תפקידה.

עו"ד שחר מלול, מפרקליטות מחוז ירושלים אמר בדיון כי "הנאשמת פעלה תוך מחשבה ותכנון, במגוון דרכי מרמה וזיוף במשך תקופה ארוכה שארכה מספר שנים. במעשיה ניצלה הנאשמת את מעמדה כעורכת דין הן כלפי לקוחותיה והן כלפי בתי המשפט".

"מדובר במעשים חמורים ומכוערים במסגרתם רקמה הנאשמת תוכנית עבריינית וזייפה את צוואתה של המנוחה אשר היתה עמה בקשרי ידידות. באמצעות הצוואה המזויפת ביקשה הנאשמת לקבל במרמה את זכויותיה של המנוחה בשתי דירות ובכסף שבחשבונה וזאת על ידי פנייה לבתי המשפט והגשת תצהירים כוזבים. בנוסף הנאשמת ניצלה את האמון שנתנו בה לקוחותיה ועשתה שימוש בכספים שהחזיקה עבורם בחשבונות נאמנות לצורך שימוש לעניינה האישיים. בית המשפט גזר על הנאשמת עונש מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי משמעותי למתלוננים", נציג הפרקליטות מלול.

גילה נפתלין גזר דין מאסר בפועל עושק לקוחות עורכת דין חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד