ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
העדויות נחשפות ומביכות

אדלסון על שרה נתניהו: "משוגעת לגמרי - כפייתית לתמונות שלה"

הערב נחשפו תמלילים מחקירות איל ההון שלדון אדלסון, מה הוא חושב על שרה נתניהו ואיך רה"מ ביקש ממנו להחליף עורך ראשי ל'ישראל היום' • וגם קטעים מפתיעים מעדותה של רעייתו מרים אדלסון: "ביבי חכם, היא פשוט לא בריאה" • נתניהו: "ערימה של שקרים מעוותים ומרושעים"

אדלסון על שרה נתניהו: "משוגעת לגמרי - כפייתית לתמונות שלה"
בנימין נתניהו/שלדון אדלסון צילום: יוסי זליגר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ב'ערוץ 13' פורסמו הערב (ראשון) קטעים נבחרים מעדותו של איל ההון האמריקני שלדון אדלסון, המוציא לאור של העיתון 'ישראל היום', שלדון שנחשב בעבר לאחד האנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו ומתומכיו הגדולים, נמצא בקרע עמוק מולו, מאז נחשפו השיחות בין נתניהו לנוני מוזס.

הערב חשף כתב המשפט אביעד גליקמן, את מה שאמר שלדון אדלסון על נתניהו, וגם על רעייתו שרה, בעדותו בחדר החקירות:

שלדון אדלסון: ביבי רצה שחפץ יחליף את עמוס רגב. שהוא יהיה העורך הראשי. היא (שרה) הייתה אומרת לאשתי שאם איראן באים ותוקפים זה יהיה על הראש שלך.

חוקר: באמת? איך זה יכול להיות?

שלדון אדלסון: כי לא פרסמנו תמונות טוב שלה.

חוקר: אז איראן עלולה לתקוף את ישראל בגלל שתמונה לא טובה שלה פורסמה?

שלדון אדלסון: בדיוק.

חוקר: מה עוד?

שלדון אדלסון: היא משוגעת לגמרי. היא הייתה כפייתית לתמונות שלה ולאיך שהיא נראית. היא אמרה "אני הגברת הראשונה. אני פסיכולוגית ומלמדת ילדים על פסיכולוגיה".

במקביל לשלדון העידה במשטרה גם מרים אשתו, שנחשבה מקורבת מאוד לרעיית ראש הממשלה. בעדותה היא סיפרה על השפעת שרה נתניהו על יחסו של בעלה - לדמויות בולטות במערכת הפוליטית:

מרים אדלסון: מפריע לי שיש ראש ממשלה כזה שיש לו אישה שקובעת הכול. היא אומרת לו את מי להעלות למטוס ואת מי לא להעלות למטוס. היא שונאת את נפתלי בנט ואיילת שקד. רתחתי אחרי הבחירות הקודמות כשהוא (בנימין נתניהו) לא עשה קואליציה עם בנט בגלל שהיא (שרה נתניהו) שונאת אותו. זאת אומרת, גורל העם היהודי נחרץ בגלל שהגברת שונאת את בנט ואת שקד, אז הוא לא עושה קואליציה עם הבנאדם הימני שמתאים.
משמועות אני יודעת שהיא בוחרת עובדים. עובדים מסביבו. לשכה, מזכירה ואז היא יודעת הכול מה קורה.

חוקר: מה מבחינת מינויים?

מרים אדלסון: גם כן לדעתי.

לאחר בחירות 2015, התגלעו קשיים במשא ומתן בין נתניהו ל'בית היהודי' בראשות נפתלי בנט. בסופו של דבר הציב בנט אוליטימטום – או ששקד שרת המשפטים, או שאנחנו מחוץ לממשלה. נתניהו נאלץ להתקפל ולמנות את שקד. מרים אדלסון, לא חסכה בעדותה ביקורת ופרטים עסיסיים על הגב' שרה נתניהו:

מרים אדלסון: בארוחת ערב אצלנו היא צרחה נורא חזק עד כדי כך שביבי אמר לה שהולכים.

חוקר: על מה היא צרחה?

מרים אדלסון: שאני מוצצת את דמה. זה היה נורא. היא איבדה את העשתונות. חיבקתי אותה ואמרתי לה "שרהל'ה יהיה בסדר"... ביבי חכם, היא פשוט לא בריאה. כרופאה יש בי חמלה כלפי אנשים לא בריאים. אני מטפלת במכורים. היא לא בריאה.

אדלסון ממשיכה בעדותה, ומספרת הפעם על מעשה טוב לכאורה שביקשה ממנה אשת ראש הממשלה. אולם גם למעשה הזה, לטענת אדלסון, היה אינטרס סמוי. 

מרים אדלסון: יש איזה קרן של יהודי מרוקו והיא רוצה שאני אתרום להם. היא אמרה שנחמד לתרום למלגות לילדים יוצאי מרוקו. ואז היא אמרה משפט אחד שלא מצא חן בעיניי. היא אמרה: "הוא (האחראי על המלגות) עוזר לנו בבחירות, באשדוד או משהו". אז נתנו לו את הכבוד ושמענו אותו אבל הוא לא קיבל אגורה אחת.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "עוד הדלפה פלילית שדינה שלוש שנות מאסר. חוץ מהשמות המוזכרים אין מילה אחת של אמת בדיווח הכוזב שלכם. ערימה של שקרים מעוותים ומרושעים שכל מטרתם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ורעייתו ערב בחירות".

"הציבור כבר מבין שתיקי נתניהו הם תיקי סרק הזויים שמבוססים על רכילות שקרית ולא על עובדות, אבל הוא לא מבין על מה בוזבזו מאתיים חמישים מיליון ש"ח בחקירות ראש הממשלה".

שלדון אדלסון מרים אדלסון בנימין נתניהו תיק 2000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד