כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו אומר 'קדיש' • המניין של ראש הממשלה

תלמידי ישיבת 'דרך השם' ומתנדבי זק"א השלימו הבוקר מניין בבית הפרופ' בן ציון נתניהו ז"ל • ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר 'קדיש' - והודה למנחמים ולמתפללים

נתניהו הבוקר; צילום zaka line
נתניהו הבוקר; צילום zaka line

כמקובל בבית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימי השבעה מלווים שם בתפילות 'למהדרין'. כך היה עת ישבה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו שבעה על אביה הפרופ' שמואל בן ארצי ז"ל וכך נוהג נתניהו באבלו על פטירת אביו, הפרופ' בן ציון נתניהו ז"ל.

עוד בנושא:
בן ציון נתניהו הובא למנוחות • נתניהו ספד: גאה להיות בנך
אבא של ראש הממשלה • פרופ' בנציון נתניהו ז"ל

אם בפעם הקודמת התבקש רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, לארגן מניין, כשהוא מביא למקום את תלמידי ישיבת 'דרך השם', הרי שהפעם 'הוגדל' המניין ומלבד המניין 'המסורתי' של תלמידי הישיבה, הגיעו למקום גם מתנדבי זק"א.

חיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק"א, שנכח בתפילת שחרית בבית האבלים, מספר ל'בחדרי חרדים' על התפילה ועל ניחום האבל, שהתקיים מיד לאחר מכן. "קיבלנו טלפון מגיל שפר, ראש הלשכה, והוא ביקש את עזרת זק"א בארגון השבעה. דאגנו מיידית לארון, לספר תורה לסידורים לכסאות, וכמובן גם למניינים שילוו את ימי השבעה שלוש פעמים ביום - לתפילות שחרית, מנחה וערבית. מנחה ב-7 בערב, ערבית ב-8".

באותה עת בה התקיים המניין הגיע לבית ראש הממשלה הסנאטור האמריקני ג'ון קרי, שביקש אף הוא לנחם, כך שנתניהו היה עסוק מעט. ובכל זאת נכנס אל המניין, לא לכל התפילה, אך לאמירת מזמור האבלים ולאמירת קדיש.

"מיד כשהגענו נכנס ראש הממשלה מבעד לוילון אותו הכינו מראש אנשי הבטחון. הוא שאל למה הוילון סגור ונענה שמדובר בסידורי אבטחה... אחר כך פתח אותו, הודה לכולנו, אמר מזמור וקדיש, ויצא. כשהסתיימה התפילה נכנסנו אל הבית עצמו כדי לנחמו, כל אחד מאיתנו אמר את מילות הניחומים. ראש הממשלה שב והודה לנו", מספר חיים.

בניגוד לשבעה על אביה של אשת ראש הממשלה, שנערכה במעונם הרשמי של בני הזוג נתניהו, הרי שהפעם נערכת השבעה בבית האב, ברחוב הפורצים, כך שמטבע הדברים מדובר במקום קטן יותר וצפוף הרבה יותר.

"לעומת זה, בפעם הקודמת הגענו רק אנו, תלמידי הישיבה, הפעם היו הרבה יותר חרדים 'בשטח'", מספר אחד מתלמידי הישיבה שנכח אף הוא בתפילה. בשבעה הקודמת, הוא מספר, ביבי ישב איתם, שוחח איתם בהרחבה, הפעם הכול היה שונה. אולי בשל ביקורו של הסנאטור, אולי בגלל המקום הפחות נוח.
שבעה בנימין נתניהו דרך השם זקא חיים וינגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד