י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאבק החרדים במעלה אדומים

פינדרוס משיב לליברמן: "חושבים שקל לפגוע בחרדים - הוא ייגמר ואנחנו נישאר"

בצל מאבקם של ילדי מעלה אדומים במצוקת מבני החינוך ולאחר ביקורו אמש במקום של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שניצל את ההזדמנות להסית נגד הציבור החרדי, הגיע היום לעיר חבר הכנסת פינדרוס והביע תמיכה במאבקם העיקש של הילדים • עד שלא מקבלים מפתח לא זזים"

פינדרוס משיב לליברמן: "חושבים שקל לפגוע בחרדים - הוא ייגמר ואנחנו נישאר"
פינדרוס צילום: הדס פרוש, פלאש90

מאבקם של ילדי העיר מעלה אדומים הסובלים מהאפליה מצידו של ראש העיר בני כשריאל שממשיך להתעלם באפן עקבי מילדי העיר החרדים שסובלים ממצוקה בכיתות - ממשיכה להעסיק את הפוליטיקאים, כשהמאבק מגיע גם למערכת הבחירות לכנסת ה -22.

אתמול הגיע לעיר חבר הכנסת אביגדור ליברמן שניצל את ההזגמנות והסית נגד הציבור החרדי. היום (שני) הגיע לעיר חבר הכנסת יצחק פינדרוס שהשיב במתקפה משלו כלפי ליברמן וחיזק את מובילי המאבק, שטוענים כי אסור להתפשר קודם שיקבלו מפתח למבנה ואין להיכנע לפשרות. 

בדברים שנשא חבר הכנסת יצחק פידנרוס בפני הילדים, הוא סיפר על מאבק דומה שהתנהל בילדותו בעיר העתיקה, כשתלמוד תורה 'זילברמן' בו התחנך, לא קיבל מבנה, אלא רק לאחר מאבקים.

פינדרוס אמר לילדים כי, "תדעו לכם שמאז יש חולשה לנושא של מבני חינוך, ולדאוג למבני חינוך לילדים. השריטה הזאת שהחלה מאז הייתי ילד עובדת עד היום. אם תהיו עקשנים, בסוף תצליחו ויהיה לכן מבנה מפואר, תלמוד תורה מפואר וקהילה מפוארת".

חבר הכנסת פידנרוס תקף בדבריו את התנהלותו של ראש העיר כשריאל המשמש כנציג הליכוד בעיר ואמר כי ,"כל אלה שחושבים שניסו להצר את רגליהם של החרדים בכל הארץ,  מנהריה ועד באר שבע, לא הצליחו". לדבריו, "לא יעזור אם יקראו לעצמו 'ליכוד' או כל מיני מפלגות שקמות כפטריות אחרי הגשם. יש עוד איזה אחד אנטי דתי, ליברמן קוראים לו, לא יעזור לו שום דבר כי תקום כאן קהילה."

עוד הוסיף פינדרוס ואמר, "בעזרת השם עם הכוחות של הרב ניסים זאב שאני מכיר אותו הרבה שנים, ותהיו גם אתם עקשנים ואל תזוזו מכאן (כיכר העירייה) עד שלא מקבלים מפתח לא זזים".

"איך אמר ליברמן אנחנו לא יודעים ליבה, אנחנו לא יודעים תוכניות, אנחנו רוצים לראות מפתח ועד אז אל תחזרו חזרה" הוסיף פינדרוס ותקף בחריפות את חבר הכנסת ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שביקר אמש בעיר והסית כנגד הציבור החרדי שאמר, "זה נראה שקל לפגוע בחרדים, אבל תדעו לכם דבר אחד שהחרדים מתבייתים על מישהו, אוי ואבוי לו, הוא ייגמר ואנחנו נשאר, אנחנו נשאר כאן, נצליח כאן, תהיה כאן תורה, תהיה כאן יראת שמים".

כזכור, ליברמן שביקר אתמול בעיר הצהיר: "ברור שהדרישה הראשונה של 'ישראל ביתנו' תהיה התניה של לימודי הליבה בכל המסגרות", הוא הוסיף כי "לא ניתן תמיכה ממשלתית, לא לחינוך עצמאי ולא ללימודי 'אל המעיין' מבלי שיכניסו את לימודי הליבה - קרי אנגלית, מתמטיקה ומדעים לתוכנית הלימודים".

ליברמן גיבה את האפליה ואת העובדה שראש העיר המקומי מתעלם מהמצוקה ואמר בהתרסה: "אני חושב שראש העיר מעלה אדומים, הנהלת העיר ומועצת העיר, פעלו נכון מאוד כשלא הסכימו לתת לבית ספר של ש"ס ושל רשת אל המעיין להקים פה בית ספר".

לדבריו, "מעלה אדומים היא עיר גדולה עם אופי פלורליסטי. רוב האוכלוסייה חילונית ואין שום סיבה להקים פה בית ספר של 'אל המעיין'. לכן אנחנו תומכים ומזדהים בעמדה זו של העירייה"

 

יצחק פינדרוס אביגדור ליברמן בחירות 2019 מעלה אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד