י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באמצע הלילה

כוח איראני שיגר רקטות לרמת הגולן - ונכשל

באמצע הלילה: טרוריסטים שיגרו רקטות גראד משטח סוריה לעבר רמת הגולן בישראל ונכשלו לאחר שאלו לא חצו את שטח ישראל

כוח איראני שיגר רקטות לרמת הגולן - ונכשל
שיגור רקטות צילום: רשתות ערביות

הלילה בסמוך לשעה 3:30, שיגרו טרוריסטים רקטות גראד משטח סוריה לעבר רמת הגולן בישראל. על פי הודעת דובר צה"ל - הרקטות הארטילריות לא חצו לשטח ישראל.

הירי שבוצע מפאתי דמשק בירת סוריה בוצע על-ידי פעילי מליציות שיעיות בהובלת כוח קודס האיראני, אולם כאמור, הגראדים לא הגיעו לישראל והתפוצצו ברמת הגולן הסורית.

"צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה המתרחשת משטחו", נמסר בהודעת דובר צה"ל. בעקבות כך שמערכות ההגנה הישראליות זיהו כי הרקטות יתפוצצו בסוריה, לא הופעלו אזעקות על ידי פיקוד העורף.

הלילה (שני) בוצעה תקיפה כלפי בסיסים של מיליציות שיעיות פרו-אירניות בגבול בין סוריה לעירק, במרחב אל בוכמאל שבמזרח סוריה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס לא מזוהים תקפו באותו האזור, וכי 18 בני אדם נהרגו ונוספים נפצעו.

הבלוגר "אינטלי טיימס" דיווח, כי מדובר באזור ש"סומן" בשבוע האחרון כבסיס לוגיסטי על הציר הקרקעי בין איראן לסוריה וממנה לחיזבאללה בלבנון, בסיס בו נוהג לבקר מעת לעת גם הגנרל קאסם סולימאני - מפקד "כוח קודס" ויד ימינו, מהדי אל מוהנדס - סגן מפקד "כוחות הגיוס העממי".

בתוך כך, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לשיגורים הכושלים מסוריה: "מזהירים את בשאר אל-אסד - הוא ישלם מחיר כבד על כך שהוא מאפשר לאיראנים ולמיליציות שיעיות לפעול מתוך שטחו, כשהוא מעלים עין ואף משתף פעולה. הדבר לא נסתר מעינינו. המזהיר יצא ידי חובתו".

רקטת גראד כוח קודס האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד