י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעובדת סוציאלית למפתחת אתרים

לרבים מאיתנו, למצוא עבודה זה לא עניין פשוט, בדיוק כמו יובל, שעשתה הסבת מקצוע מעובדות סוציאלית מוצלחת למפתחת אתרים. היא עשתה זאת בזכות קורסים מקצועיים (במרכז ההכשרה של האקריו), כי מי היה מאמין שהמרחק בין מקצועות כאלה לעולם ההייטק לא כזה רחוק?

מעובדת סוציאלית למפתחת אתרים
סטודנטים צילום: 123rf.com

לרבים מאיתנו, למצוא עבודה זה לא עניין פשוט, בדיוק כמו יובל, שעשתה הסבת מקצוע מעובדות סוציאלית מוצלחת למפתחת אתרים. היא עשתה זאת בזכות קורסים מקצועיים (במרכז ההכשרה של האקריו), כי מי היה מאמין שהמרחק בין מקצועות כאלה לעולם ההייטק לא כזה רחוק?

איך הכל התחיל?

יובל, השתחררה מצה"ל עוד בשנת 2008, היא עשתה טיול ארוך בדרום אמריקה, שכלל מן הסתם את צ'ילה, ארגנטינה ואפילו קצת ברזיל, היא הגיעה לארץ ועבדה בעבודה זמנית, חלק מהזמן מלצרית ומדי פעם בעבודה מזדמנת כבייביסיטר ובריסטה בבית קפה השכונתי.

היא חקרה מה היא רוצה ללמוד והגיעה למסקנה שהתחום הטיפולי מסקרן אותה מאוד, לכן היא בחרה בלימודי עבודה סוציאלית, היא ידעה שהיא אוהבת אנשים וכמה חשוב לה לעזור לאחר, ועל הדרך הלימודים עצמם נשמעו מאוד מעניינים, אם כי, היא ידע שהשכר שם אינו מרהיב.

היא התקבלה ללימודים באוניברסיטת בן-גוריון שבבאר-שבע, היא סיימה אותם בהצלחה מרובה, היה לה קושי מסוים למצוא עבודה בתחום, אבל לאחר כמה זמן, מצאה את עצמה כעובדת סוציאלית בתל-אביב, היא עשתה את המעבר לעיר הגדולה בעקבות כך.

ההתחלה לא הייתה פשוטה, היה לה ממש קשה, היא עבדה 10 שעות ביום והרוויחה קרוב ל-38 ₪ לשעה (משכורת חודשית של 8,360 ₪), כך שאחרי שהיא שילמה שכר דירה, חשמל מזונות וכו', לא נשאר לה הרבה.

איך ממשיכים מפה?

השנה היא כבר 2015, ליובל התחיל להימאס, היא הבינה שהשכר לא עולה יותר מדי, שאין אופציות להעלאה והיא באמת מתאמצת יותר מדי בשביל כך, למרות התגמול הנפשי שהיא מקבלת לכך ומרגישה שהיא באמת עוזרת לאנשים.

אז לאט לאט, היא התחילה לחקור על תחומים אחרים, כמה מחבריה המליצו לה על עולם ההייטק, האמת? שהתחום תמיד סיקרן אותה, היא תמיד חלמה על לדעת קוד, מה מסתתר מאחורי בניית אתרים, אבל היא הייתה משוכנעת, ששוב, בגיל 28 היא תצטרך להגיע שוב אל האקדמיה, היא התלבטה במשך כמה חודשים מה לעשות, וכמעט ניגשה שוב אל מבחן הפסיכומטרי.

עד שהיא פגשה את אחד מחבריה הטובים, עוד מתקופת הצבא, היא זכרה שהוא מעולם לא עשה תואר אבל "איכשהו" הגיע אל עולם ההייטק, הוא סיפר לה שהוא למד במרכז ההכשרה של HackerU, למד מהטובים ביותר פיתוח אפליקציות, וכיום הוא עצמאי בתחום, למעשה, יש לו סטארט-אפ די משגשג שקרוב להצליח בתעשיית ההייטק.

הבחירה הנכונה באמת

אז לאחר שהיא שמעה מהחבר שלה לגבי האקריו, היא בחרה בקורס בניית אתרים, היא ידעה שזה לא הולך להיות פשוט, היא רצתה לימודים מהירים, לכן, היא הורידה הילוך מהעיסוק הנוכחי שלה, והלכה בכל הכוח על לימודי בוקר, שמתרחשים 3 פעמים בשבוע.

כבר בהתחלה היא התלהבה מהלימודים מאוד, המרצים היו מאוד מקצועיים והחבר'ה לכיתה, למרות שהיו יחסית צעירים ממנה (לפחות חלקם) התחברו אליה מאוד, היא מהר מאוד הייתה מהמובילים בכיתה וכבר לקראת סיום הלימודים מצאה עבודה בתחום, באיזו חברת הייטק במרכז תל-אביב.

יוביל מרוויחה שכר מאוד גבוה, שהיום, היא כבר פרילנסרית, ולוקחת על כל פרויקט שלה סכום שנע בין 5,000 עד ל-20,000 ₪, המון אנשים מתייעצים איתה ובקרוב היא תהפוך למרצה עצמה.

גם אתה יכול

כולנו חולמים להגיע אל עולם ההייטק, אבל קצת מתקשים לעשות את הבחירה הזאת, משלל תירוצים שונים:

  • "זה נראה לי ארוך ומייגע"
  • "לא מתאים לי בכלל, מה לי ולהייטק?"
  • "אין לי את היכולות על מנת לעשות זאת"
  • "זה בכלל לא מעניין אותי"

אבל לדעתי, כל אחד יכול להשתלב במקצועות האלה, עם המון רצון, מרצים טובים של קורסים מקצועיים, כל אחד מאיתנו יכול להגשים לעצמו עם קריירה איכותית, לטווח הארוך, עם משכורת טובה והמון אנשים וחבר'ה טובים.

תכנות פיתוח האקריו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד