ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עוצמה עוברת את אחוז החסימה

'כחול לבן' עוקפת את 'הליכוד', גוש הימין מתקרב ל-61 מנדטים

כחול לבן מתחזקת על פני הליכוד ואף עוקפת אותה במנדט, 'עוצמה יהודית' עוברת את אחוז החסימה וגוש הימין כמעט ומגיע ל-61 מנדטים • הסקר המלא:

 'כחול לבן' עוקפת את 'הליכוד', גוש הימין מתקרב ל-61 מנדטים
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כחול לבן מתחזקת על פני הליכוד ואף עוקפת אותה במנדט בסקרים. כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע. אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 33 מנדטים - עלייה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם בשבוע שעבר, ואילו הליכוד נותרת יציבה עם 32 מנדטים. בין שני הסקרים, כחול לבן השיקה מסר קמפיין חדש - שקורא להקמת ממשלת אחדות חילונית - במטרה להחזיר בוחרים שעברו לישראל ביתנו ולליברמן. מהסקר עולה שהמהלך הצליח לעת עתה - ליברמן ירד במנדט לעומת הסקר הקודם ועומד כעת על 8 מנדטים בלבד, וגם המחנה הדמוקרטי סופג ירידה של מנדט אחד ועומד כעת על 6 מנדטים בלבד.

עם זאת, מרות העלייה של 'כחול לבן', גוש הימין מתחזק ומתקרב לששים ואחד מנדטים, בזכות 'עוצמה יהודית' שעוברת את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים.

על פי החלוקה למפלגות, 'כחול לבן' מובילה עם 33 מנדטים, ה'ליכוד', עם 32 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 9 מנדטים, 'ימינה' עם 9 מנדטים אף היא, 'ישראל ביתנו' נחלשת מעט ומקבלת 8 מנדטים, החרדים מקבלים 13 מנדטים כש-7 ל'יהדות התורה' ו-6 לש"ס, 'המחנה הדמוקרטי' מקבל 6 מנדטים, 'העבודה - גשר' 6 מנדטים אף הם, ו'עוצמה יהודית' 4 מנדטים.

על פי החלוקה לגושים: גוש ימין-חרדים עם 58 מנדטים, גוש השמאל עם 45 מנדטים וליברמן עם 8 מנדטים בלבד


על פי סקר וואלה, "ההתחזקות של כחול לבן מיוחסת להצהרה של יו"ר המפלגה, בני גנץ, בשבוע שעבר, לפיה יפעל להקים ממשלת אחדות חילונית אחרי הבחירות, בדומה להצהרות של ליברמן בחודשים האחרונים. מהסקר ניתן להבין בדיוק מדוע גנץ החליט לחדד את הקו הזה בקמפיין - כמעט מחצית מהציבור (49%) אכן תומך בהקמת ממשלת אחדות חילונית ליברלית ללא המפלגות החרדיות, ואילו 39% מתנגדים. בתוך הבייס של כחול לבן הנתונים מובהקים עוד יותר: 70% ממצביעי המרכז שמאל תומכים בהקמת ממשלה ללא החרדים ורק 19% מתנגדים. בימין יש תמונת מראה: רק 40% ממי שמגדיר את עצמו מצביע ימין תומך בהקמת ממשלת אחדות חילונית ליברלית ואילו 52% מתנגדים.

הקו החילוני החזק של גנץ, שאימץ את הקו של שותפו לפיד והחל לנגוס במצביעים של ליברמן ושל המחנה הדמוקרטי, הביא להתחזקות של כחול לבן - אך לקראת הישורת האחרונה של הקמפיין שוב עולה על הפרק סוגיית הרוטציה בין גנץ ולפיד. לפיד אמנם הצהיר והכריז שוב ושוב שהוא לא מתכוון לוותר על הרוטציה אך בתקשורת ובציבור התחדשו בימים האחרונים הקריאות לעשות זאת כדי לחזק את המפלגה בקלפי. אם לפיד היה מוותר על הרוטציה - כך עולה מהסקר - זה עשוי היה להשפיע לטובה על כחול לבן: 25% מהמשיבים אמרו שוויתור על הרוטציה מצדו של לפיד יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגה, ויש למהלך השפעה גם בימין וגם בשמאל: 24% ממצביעי הימין אמרו שאם לפיד היה מוותר על הרוטציה זה היה מגביר את הסיכוי שיצביעו לגנץ, ואילו 31% ממצביעי המרכז-שמאל השיבו בצורה דומה. ביש עתיד טוענים בשבועות האחרונים כי יש בידיהם סקרים שמראים שאם לפיד יוותר על הרוטציה זה דווקא יפגע בתמיכה בכחול לבן ויגרום לאובדן מצביעים, אך מסקר וואלה! NEWS עולה כי רק 11% מהמשיבים אמרו שוויתור על הרוטציה יפחית את הסיכוי שיצביעו לכחול-לבן, וכך גם בקרב הבייס - של מצביעי המרכז שמאל".

 

 

 

הליכוד סקרים בחירות 2019 מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד