י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעקב השופרות

פרסום ראשון • רבני בני ברק מתריעים לציבור: "היצרנים מתחכמים"

לאחר שנחשף ב'בחדרי' כי רבני ב"ב נכנסו חזק לתחום השופרות, שנפרץ, בכדי להציל את הציבור ממכשול, הם מפרסמים מכתב רשמי המתפרסם לראשונה ב'בחדרי': "יש בהם נקבים שברים וסדקים הפוסלים, ומתחכמים היצרנים להוסיף חומר מילוי לסתימת החורים באופן שאינו ניכר"

פרסום ראשון • רבני בני ברק מתריעים לציבור: "היצרנים מתחכמים"
הרב לנדא והרב רוזנבלט עם השופרות צילום: מוטי גרין

לאחר שפרסמנו בשבוע שעבר כאן ב'בחדרי חרדים' על אודות בעיית השופרות, מפרסמים רבני העיר בני ברק, מכתב המזהיר מפני מכשולות ומוסיפים הידורים נוספים.

כזכור, רבה של בני ברק הגרחי"א לנדא שנכנס לעובי הקורה, עלה לביתו של מומחה שופרות וגילה כי יש מהשופרות בשוק שמודבקים בדבק ופסולים לתקיעה בראש השנה.

במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ונכתב על ידי הרבנים הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט נכתב: "זהירות בכשרות השופרות".

"לאור ריבוי המכשלות המצויים בשופרות המיוצרים במקומות שונים, ויש בהם נקבים שברים וסדקים הפוסלים, ומתחכמים היצרנים להוסיף חומר מילוי לסתימת החורים באופן שאינו ניכר למי שאינו מומחה".

"באנו בזה לעורר את הציבור לקנות רק שופרות שנעשו בהשגחה ובפיקוח שהינם כשרים, ולא להיכשל ולהכשיל ח"ו את הרבים בביטול מצוות עשה ביום הדין. ומי שכבר יש בידו שופר ילך אצל מומחה לבדקו שאכן כשר הוא".

רבני העיר מבשרים לתושבים כי "בעזהי"ת עלה בידינו לסדר השגחה בייצור שופרות, מתחילת הייצור עד הגימור הסופי, והם  כשרים לקיום מצות תקיעת שופר ביום הדין. כמו"כ השופרות נבדקים ע"י מומחה שאכן קרני איל הם, למצוה מן המובחר".

בנוסף, "על כל שופר צריך להיות מדבקת הולוגרמה עם ההכשר שלנו. יקבל השי"ת תקיעותינו לרצון, ויכתבנו ויחתמנו לחיים טובים, ובקרוב ישמיענו תקיעת שופר גדול של משיח צדקנו", כך במכתב המתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים'.

בדיקת שופרות הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב שבח צבי רוזנבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד