ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מקרה שני תוך יומיים

תייר ישראלי דיבר עברית והותקף בידי ערבי

אימה בברלין: ישראלים שנמצאים בברלין מסיבות שונות, חוששים להסתובב ולדבר את שפתם. לאחר שבשני מקרים שאירעו רק השבוע, הותקפו שני ישראלים לאחר שדיברו בעברית 

תייר ישראלי דיבר עברית והותקף בידי ערבי
אילוסטרציה צילום: unsplash

שוב אנטישמיות בברלין. ביום שני לפנות בוקר הותקף תייר ישראלי בן 21 מחוץ למועדון בשכונת פרידריכסהיין בברלין רק מפני שדיבר עברית עם חבריו. התייר זיהה את התוקף שלו כערבי שהגיע ונתן לו אגרוף בפנים. מדובר בתקיפה האנטישמית הרביעית בברלין בתקופה האחרונה. כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת 'כאן 11' באירופה.

‏המשטרה חוקרת את האירוע וראש עיריית ברלין מיכאל מולר צייץ בתגובה למקרה, "זה מזעזע שהעובדה שהתייר דיבר עברית כנראה הספיקה לתוקף כדי לתקוף אותו".

‏זיגמונד קוניגסברג, הממונה על המאבק באנטישמיות מטעם הקהילה היהודית בברלין, השתמש במילים חריפות יותר ואמר כי "לאחרונה נראה שאנשים קובעים כדי לצוד יחד יהודים״ וכי מעטים המקרים שבהם עדים שלא קשורים לאירוע מתערבים ומסייעים".

זהו המקרה השני ביומיים האחרונים. לפני יומיים' סטודנט ישראלי למשפטים הותקף לפנות בוקר בוורשה בידי גברים דוברי ערבית' שהכו אותו וצעקו לעברו קללות וקריאות אנטישמיות' הוא סובל משברים בפניו. לדבריו, התקיפה אירעה כשיצא עם כמה סטודנטים ממועדון לילה.

‏תלונה הוגשה למשטרת ורשה ועדות נגבתה מהסטודנט, יותם קשפיצקי. מהמכללה למינהל, בה לומדים הסטודנטים הישראלים שהגיעו לסיור באוניברסיטה בוורשה, נמסר כי קשפיצקי קיבל במקום טיפול רפואי וכי שני סטודנטים אחרים נפגעו אף הם באירוע.

‏משרד החוץ הודיע לאחר התקיפה, כי "המקרה מוכר ומטופל במטה משרד החוץ בירושלים ובשגרירות ישראל בוורשה. הקונסול התעניין בשלום הפצועים, הציע כל עזרה שתידרש. המשרד בוחן את האירוע ובהתאם תתקבל החלטה על צעדים נוספים מול הגורמים המקומיים".

אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד