י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקהילה החרדית חוששת

התנכלות מכוונת ומטרידה: "פחד מפוגרום נגדנו"

בשבת האחרונה חוו חרדים המתגוררים בשכונת סטמפורד היל בלונדון, הצקות מצד קבוצת נערים שהרעישה עם רמקול והנפיקה קללות וגידופים נגד יהודים כמו "ליהודים יש אף ארוך", ו"יהודים משתלטים על העולם" | התושבים חוששים מפני הבאות שכן המשטרה לא עצרה איש מהם

התנכלות מכוונת ומטרידה: "פחד מפוגרום נגדנו"
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

"יהודים משתלטים על העולם". תושבים חרדים בשכונת סטמפורד היל שבלונדון, סבלו מהצקות מרגיזות על ידי אנטישמיים בצהריי יום השבת האחרון.

שוטרים שהגיעו למקום לא ביצעו מעצרים לאחר שכ-20 או 30 גברים התאספו עם רמקול מחוץ לסופרמרקט בשכונה חרדית לחלוטין - סטמפורד היל שבבירה לונדון.

מאות חרדים היו נתונים להטרדות אנטישמיות במהלך השבת, כך על פי ארגון 'השומרים' המקומי. חיים הוכהויזר, מארגון השומרים, אמר לאתר JC, כי קבוצה של בין 20 עד 30 גברים הציקה לעוברים והשבים ליד סופרמרקט "סיינסבריס" בפארק אמהרסט שבסטמפורד היל, במזרח לונדון בשבת אחר הצהריים.

על פי הדיווח, הגברים השמיעו שורה של הצהרות אנטישמיות, שכללו "ליהודים יש אף ארוך", ו"יהודים משתלטים על העולם". נראה כי "הקבוצה אינה קשורה לשום קבוצה קהילתית או דתית" הוסיף הוכהויזר.

השוטרים נכחו במקום אך לא ביצעו מעצרים, כך אישרו ממשטרת המטרופולין. הוכהויזר אמר עוד, "זה היה גזעני ביותר, קיבלנו מספר שיחות טלפון בנושא, אנשים מפחדים מפוגרום שיכול לקרות להם, היו שם הרבה יהודים, זה היה אחר הצהריים של שבת אז הם יצאו מבית הכנסת, אפילו העוברים ושבים הלא יהודי היו המומים, זו הייתה הפעם הראשונה שמשהו כזה קורה, הקהילה המומה, זה מזעזע ביותר, במיוחד שזה קרה בשבת".

התנכלות סטמפורד היל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד