י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפקיר הממלכתיות לטובת נקמנות

צביעות הנשיא: חובב שמאלנים, שונא חרדים

"מה יפית" במיטבו: ריבלין מבקר את חילוקי הדעות הלגיטימיות של נתניהו עם מנדלבליט - אך שותק אל מול מסע הביזוי וההשמצות שעושה ברק לאותו מנדלבליט • מבקר את ההסתה ואיבוד הממלכתיות בימין - אך שותק אל מול ההסתה הפרועה של לפיד • טור דעה מאת יוסי אסולין

צביעות הנשיא: חובב שמאלנים, שונא חרדים
דו-פרצופיות. ריבלין צילום: פלאש 90

נשיא המדינה ריבלין חגג אתמול 80 שנה להיווסדו, ואי לכך ובהתאם לזאת בחרתי לפצוח במחווה של חסד ולהמתין עם הטור עוד יום. כמאמר חז״ל, ״אין מערבין שמחה בשמחה״.

ריבלין, האיש שנישא על כנפי ״נאומי השלום״ כל הדרך אל משכן הנשיא, האיש שאמור היה להיות אמון על הממלכתיות במערכת הפוליטית ולהיות המבוגר האחראי דווקא בתוך כל הבוקה ומבולקה בה שרוי הציבור ערב הבחירות - פועל בדיוק להפך: מפקיר את מעט הממלכתיות שעוד נותרה לממסד הנשיאותי לטובת נקמנות אישית, הופך לשחקן מן המניין במגרש הפוליטי - ועל הדרך מגלה את דו-פרצופיותו.

במה דברים אמורים? בתחילת השבוע הנוכחי, עת סערו הרוחות במערכת הפוליטית על רקע חוק המצלמות (מנוחתו עדן) - אלו צידדו בעמדה הזו ואלו בעמדה שכנגד - בחר נשיא המדינה להתערב בצורה בוטה בתוך השיח הפוליטי ולהתנגד פומבית לעמדת ראש הממשלה, לו היה חילוקי דעות עם היועמ״ש בסוגיה זו.

״אני מחזק את ידיהם של חברי ועדת הבחירות המרכזית״, אמר הנשיא, ״ובראשם את ידיו של השופט חנן מלצר והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מול המתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות, אותן הם חווים בימים אלה״.

הנשיא הוסיף, ״אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו, העומדים על משמר הדמוקרטיה הישראלית, ומבטיחים, ככל הניתן, את טוהר הבחירות, למען כולנו, אזרחי מדינת ישראל״. כל החיצים הללו נשלחים לעבר יעד ברור מאוד- גורמים בימין בכלל וראש הממשלה - שבסה״כ הביע עמדה לגיטימית - בפרט.

עכשיו, מילא להפקיר את הממלכתיות. לזה כבר התרגלנו. אבל הצביעות מה יהא עליה? עד כמה חושב הנשיא שהציבור מטומטם?

היכן היה אותו נשיא - המודאג מכבודו של היועמ״ש - בשעה שאיש השמאל הקיצוני והתמהוני אהוד ברק כינה את אותו מנדלבליט ״סמרטוט״ ו״היועץ המשפחתי״, והחזיקו-החרו אחריו אלפי אנשי שמאל קיצוני שהגיעו עד לפתח ביתו של היועמ"ש, התלוו לקניות שערך בער"ש ואף איימו על חייו?

איזה עיסוק דרמטי היה לו לנשיא בעת שהלפיד הנבער גידף את רבני ישראל בחוצות והסית בבוטות שאין תחתית למטה ממנה כנגד המגזר הירא את דבר ה׳? באיזה בונקר הוא שהה כשגנץ ושאר חברי הקוקפיט נדבקו בשנאה החולנית של הלפיד, הצטרפו להסתה ואף תירגמו זאת לקמפיין בחירות?

כבוד הנשיא, עם כל הכבוד, אי אפשר למכור לציבור סיפורי אחדות יומם וליל, לתקוף בשם האחדות וההתנגדות לרדידות השיח - ואז לנצור את פיך ולשתוק כשזה לא ממש מסתדר עם האג׳נדה של המקהלה אליה הצטרפת לצלילי ״מה יפית״, כדי לקושש עוד כמה כותרות בעיתונים. יש גבול לצביעות.

רובי ריבלין בנימין נתניהו הסתה נגד חרדים אביחי מנדלבליט אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד