י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

העיר החדשה לציבור החרדי

לכאורה, גוש דן הצפוף איננו המקום המתבקש להקים בו שכונה חדשה, ובטח לא עיר של ממש • אך מסתבר שמזה כמה שנים מתגבשת לה תכנית חדשה להקים עיר ואם בישראל • עיר הממוקמת בפאתי גוש דן • עיר במזרח גוש דן, במרחק לא רב מצומת מורשה

העיר החדשה לציבור החרדי
חרדים באוטובוס | אילוסטרציה צילום: Abir Sultan/FLASH90

לכאורה, גוש דן הצפוף איננו המקום המתבקש להקים בו שכונה חדשה, ובטח לא עיר של ממש. אך מסתבר שמזה כמה שנים מתגבשת לה תכנית חדשה להקים עיר ואם בישראל. עיר הממוקמת בפאתי גוש דן. עיר במזרח גוש דן, במרחק לא רב מצומת מורשה.

העיר המתוכננת צפויה לקום על שטח אדמה פרטי בן כמה מאות דונמים. לפעמים מעט קשה להאמין כי עדיין נותרו קרקעות פנויות בהיקף כזה באזור המרכז שטרם הפכו לעיר או שטחי מסחר ותעשייה, אך זה בדיוק מה שקורה בימים אלה.

עוד ועוד מתעניינים מצטרפים ורוכשים את חלקם בשטח, באדמה הפרטית. זהו המעבר מחזון למציאות בשטח. העיר, שצפויה להיות מאוכלסת בשילוב של זוגות צעירים ובמשפחות ברוכות ילדים, תכלול שילוב של בניה רוויה עם שטחי ציבור וריאות ירוקות, במיוחד למשפחות שרוצות להגשים חלום של מגורים במקום כלבבם. העיר החרדית החדשה 'דורות עילית' היא המקום שבו גם אתם יכולים להתאחד ולהשתקע במקום מגורים. לא צריך לבד כשאפשר גם ביחד. מקום משלכם שיאפשר לכם להנות מבית חדש שלכם, ומקהילה הכוללת את החברים שלכם מהישיבה, מבית הספר או את החברותות בכוילל, מכרים ובני משפחה, וקיצורו של דבר - אנשים כלבבכם.

יישוב קהילתי ובו שכונה בערכי מסורת תורה ועבודה

גורמים פוליטיים וקהילתיים, ראשי מועצות ואנשי עסקים מתכננים מזה זמן את מה שצפוי להיות שרשרת נוספת. שרשרת נוספת בהצלחות של הקמת ערים חדשות, בצביון חרדי מתוכנן היטב וידוע מראש כמו בית"ר עילית, קרית ספר ואלעד.

בדורות עילית, תמצאו מגוון רחב של תושבים חרדיים בדיוק כמוכם. יהיה מקום לכולם, ספרדים ואשכנזים, חסידים וליטאים, מודרנים ופרומער׳ס.

אתם יודעים הכי טוב מכולם מהם הערכים שאתם מחפשים במקום מגוריכם. אתם יודעים הכי טוב איזו סביבת מגורים תרצו לראות בעתיד הקרוב, עבור ילדיכם, עבור משפחתכם. אתם מוזמנים להתארגן יחד ולהצטרף אל הדבר הבא, פרוייקט ייחודי שלא קורה בכל יום. להיות חלק מהמקימים, לקחת חלק פעיל בהקמת עיר ואם בישראל ובה שכונה בדיוק כמו שרציתם תמיד.

מבנה עיר מיוחד במינו

בדורות עילית מתוכננים היטב להקמה של בתים, בנייני מגורים, בתי כנסת, שטיבלאך, מקוואות, בתי ספר, כבישים, מגרשי משחק ומרכזי תרבות, וכל מה שצריך עבור חיי קהילה וחברה, המושתתים על התורה והעבודה.

הקרקע, שכיום היא בלתי מיושבת, רשומה כעת כקרקע חקלאית והיא צפויה להפוך למופשרת למען הקמת העיר. על פי התוכניות, 4,000 – 8,000 יחידות דיור צפויות לקום בעתיד הנראה לעין. עד כה נקנו כבר מאות שטחי יחידות דיור והמלאי הולך ואוזל.

כעת, זוהי ההזדמנות שלך להיות חלק מהגשמת החזון. חלק מיצירת גרעין העיר, בשכונה שבה תחושה של חיי קהילה וחברה בדיוק כמו שהתפללתם וייחלתם. שכונה שבה ההלכה, התורה, העבודה, החינוך לערכים, חיי המשפחה, החברה, הישיבה משתלבים יחד, זה בזה.  

מתעניינים בפרוייקט דורות עילית?
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-395-2826 

דורות עילית עיר חרדית חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד