כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דרמה • ברגע האחרון: הגאב"ד ביטל נסיעתו להפגנת הקברים ביבנה

סיבות רפואיות או חשש ממכתב נגדי? • למה ביטל גאב"ד 'העדה החרדית את השתתפותו בהפגנת הקברים ביבנה הבוקר? ואת מי שלח להשתתף במקומו? • האם ישנו מכתב תמיכה בחפירות מדייני בני ברק? • 14 אוטובוסים מלאים במפגינים הגיעו למקום • 2 מפגינים כבר נעצרו • סיקור מלא

גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס
גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס

דרמה במאבק ביבנה: גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, הודיע בשעה האחרונה כי לא יצא להפגין נגד חילול הקברים ביבנה.

בינתיים הגיעו למקום עשרות מפגינים מרחבי הארץ מלווים במספר רבנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה הרשמית לאי הגעתו של הגאב"ד היא משום שאינו חש בטוב.

אך אפשרות נוספת לביטול ההשתתפות עשויה להיות בשל הויכוחים שהתנהלו בימים האחרונים מאחורי הקלעים. את הסיבה לכך חושף גורם ב'אגודה למניעת חילולי קברים' בשיחה עם 'בחדרי חרדים', לדבריו יש בידם מכתב תמיכה של הדיין הרב שבח צבי רוזנבלט עליו היו חתומים מספר רבנים, ופרסומו היה גורם לפגיעה בכבודו של הגאב"ד. לטענתו, ביטול הנסיעה נובע מחשש שמא יפרסמו את המכתב.

מאידך גיסא, גורם ב'אתרא קדישא' המקורב לביתו של הגאב"ד, דוחה את הטענה ואומר כי הגאב"ד אינו חש בטוב, ואם היה מבטל את הנסיעה לחלוטין לא היה מבקש שמישהו אחר יחליפו. אך הגאב"ד שלח לבקש באופן אישי מחבר הבד"ץ, הגאון רבי אברהם יצחק אולמן שאישר כבר בשעות הבוקר את השתתפותו שישתתף במקומו.

הבוקר (א) לא הגיע הגאב"ד לכולל הסמוך לביתו - מה שמחזק את הטיעון כי אינו חש בטוב. במהלך ההפגנה הקריא אחד הנואמים מכתב בשמו של הגאב"ד שם נכתב: "חייבים לנסוע ולמחות בכל העוז", ובכך לכאורה דחו את טענותיהם של אנשי ארגון 'האגודה למניעת חילולי קברים'.

על פי התכנון, ראש 'אתרא קדישא', הגר"ד שמידל יישא דברים.

כבר בשעות הבוקר קראו רמקולים לציבור בירושלים ובערים נוספות לצאת ולהפגין במתחם הבנייה.

על פי דיווחים שונים, המשטרה עצרה 2 מפגינים. אחד מהם יצא מהמתחם המגודר שהקצתה המשטרה להפגנה המדוברת. השני נצמד לגדר עצמה וסירב לעזוב אותה למרות בקשת המשטרה. עסקנים חרדים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה: "המשטרה מנסה לצייר אותנו בכוח כמתפרעים", אמר אחד מהם ל'בחדרי חרדים'.

"השוד חייב להפסק", נכתב במודעות שנתלו בבית שמש, בני ברק, קרית ספר ובשכונת מאה שערים. במשטרה אישרו בסוף השבוע האחרון את קיומה של ההפגנה אך הבוקר כבר נערכו בכוחות גדולים במקום מחשש למהומות שעלולות להתפתח. על פי דיווח, 14 אוטובוסים כבר נמצאים במתחם והגר"ד שמידל נושא דברים.

הגעתו של הגאב"ד הייתה אמורה להוות מכה קשה עבור 'האגודה למניעת חילולי קברים' הטוענת כי במקום אין קברים. בימים האחרונים, מאז נודע כי הגרי"ט וייס מתכוון לצאת למחות במקום, נעשו מאמצים רבים בכדי להגיע לפשרה עם 'אתרא קדישא', אך האחרונים סירבו בטענה כי אין ברצונם לשתף פעולה עם ארגון המחלל קברים בכל רחבי הארץ.
העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס אתרא קדישא האגודה למניעת חילולי קברים יבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד