י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הערבים מפתיעים

אז מה חושב הציבור בעניין הסיפוח שיוזם נתניהו

נתוני דעת קהל שנאספו במסגרת מדד "הקול הישראלי" של מרכז גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה, נכון לספטמבר 2019: כמחצית מהיהודים תומכים בסיפוח שטחי הגדה המערבית ויו"ש • 40.5% מהציבור היהודי מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית בשטחים שלא יסופחו

אז מה חושב הציבור בעניין הסיפוח שיוזם נתניהו
ואדי מלחה בבקעת הירדן צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בעקבות הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין סיפוח בקעת ירדן, מנתוני דעת קהל של מרכז גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה שנאספו בספטמבר 2019, עולה כי כמחצית (48.5%) מהציבור היהודי תומך בסיפוח שטחי C, זאת בהנחה שיינתן לכך "אור ירוק" מהממשל האמריקאי.

בפילוח לפי מחנה פוליטי כמובן 63% אחוזי תמיכה בקרב מצביעי הימין. במרכז חצויים ובשמאל התנגדות של 79%.

בציבור הערבי 56% מתנגדים לסיפוח, אך שיעור גבוה יחסית (33%) ציינו שאינם יודעים.

משתתפי הסקר, נשאלו; אם ממשל טראמפ יודיע על תמיכה בהצהרות נתניהו שיש לספח את שטחי C, האם תתמוך או תתנגד? ומה בנוגע ל-200,000 הפלסטינים החיים בשטחי C, אם יסופחו?

36.5% מהיהודים סבורים שיש להעבירם לשטחים בגדה שבשליטת הרשות הפלסטינית. בקרב הערבים, ההעדפה היא לתת לפלסטינים שירצו להישאר בשטחים שיסופחו זכויות אזרח מלאות (46%).

הציבור היהודי חצוי בשאלה האם, במידה וישראל תספח את שטחי C, יתמכו בהקמת מדינה פלסטינית בשטחים שלא יסופחו: 37% אומרים שיתמכו במהלך, לעומת 40.5% שיתנגדו. באופן לא מפתיע, בעוד 77% מהמשתייכים למחנה השמאל ו-47% ממצביעי המרכז אמרו שיתמכו בהקמת מדינה פלסטינית בשטחים אלה, בקרב הימין ישנו רוב למתנגדים (53%), לעומת 27% תומכים.
 
מדד הקול הישראלי נערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 25-29/8, רואיינו 608 איש ואשה בשפה העברית ו-161 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית.

סיפוח שטחי C סיפוח התיישבות המכון הישראלי לדמוקרטיה סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד