י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הצטרפות לרשעים"

הגאב"ד חתם נגד הבחירות ותקף את ההסכם עם הציונות הדתית

שבוע לפני יום הבחירות חותם גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס על מכתב מטעם הבד"צ האוסר השתתפות בבחירות וגם תוקף בחריפות את ההסכם בין יהדות התורה לקהילת 'או ישראל' מהציונות הדתית

הגאב"ד חתם נגד הבחירות ותקף את ההסכם עם הציונות הדתית
הגאב"ד הגרי"ט וייס חותם על האיסור צילום: באדיבות המצלם

גאב"ד העדה החרדית, הגאון רבי יצחק טוביה וייס, חתם בתחילת השבוע על מכתב של 'העדה החרדית', האוסר את ההשתתפות בבחירות.

"הבחירות לכנסת לא זו שאין בה תועלת, אלא שיש בה עוון חמור של חילול השם ח"ו והצטרפות לרשעים ופעליהם ההרסניות", נכתב במכתב, עליו חתומים גם שאר חברי בית הדין של העדה החרדית.

חברי הבד"ץ קובעים במכתבם בתקיפות, כי "המשתתף בבחירות אלו נותן יד לפושעים, ועליו לדאוג מאחריות תוצאות השתתפותו המחרף ומגדף מערכות אלוקים חיים, ולוחם נגד תורתנו הכתובה והמסורה".

לצד מכתבו, התבטא הגאב"ד בחריפות שעה שנודע לו על חתימת ההסכם בין יהדות התורה לקהילת 'נתיבות ישראל' בבת ים שבל הרב דוד חי הכהן הנמנית עם הציונות הדתית.

הגאב"ד אמר לסובביו כי "כל גדולי ישראל גם אלו שהשתייכו לאגודת ישראל הרחיקו את עצמם מאנשים האלו כמטחוי קשת. וכידוע ששלום הוא דבר גדול בעולם, אבל כתוב 'שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול' - והכוונה בזה שרק שלום בין אוהבי תורה, יראי ה' וחושבי שמו, יכול להיות שלא יצא מזה מכשול".

"אבל", הוסיף הגאב"ד, "שלום עם אנשים שהם רחוקים מתורה ומצוות כמסורה לנו מדור ודור, מי יודע איזה מכשולים יביא חיבור כזה ועוד יוסיף חטא על פשע ממה שהיה עד עכשיו".

"והלוואי", סיים הגאב"ד, "שילמדו תועים בינה, ואדרבה יעשו כולם אגודה אחת, לעשות רצון אבינו שבשמים, להתנתק לגמרי מכל שייכות עם החופשיים, רק יחד ללחום במלחמתה של תורה ועי"ז נזכה שיהיה "שלום בחיליך שלווה בארמנותייך" ".

העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס בחירות הרב דוד חי הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד