י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר כחצי שנה

זוהו שרידי גופת הישראלי השני שנהרג באסון

שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, הישראלי השני שנהרג באסון התרסקות המטוס באתיופיה, זוהו מתוך הממצאים הרבים שאספו מתנדבי זק"א בזירת האירוע • לפני כחודש הובאו לקבורה שרידי גופתו של המנוח שמעון ראם ז"ל

זוהו שרידי גופת הישראלי השני שנהרג באסון
אברהם מצליח צילום: באדיבות המשפחה

כחצי שנה לאחר אסון התרסקות מטוס מדגם בואינג 737 של חברת 'אתיופיאן אירליינס', זוהו שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל הישראלי השני שנהרג בהתרסקות המטוס.

המאמצים העילאיים של מתנדבי זק"א נשאו פרי: בשעות האחרונות (רביעי) כשישה חודשים לאחר התרסקות המטוס, הגיעה ההודעה על זיהוי שרידי גופתו של הישראלי השני אבי מצליח ז"ל, זאת כחודש לאחר זיהוי שרידי גופתו של הישראלי המנוח שמעון ראם ז"ל. הזיהוי בוצע מתוך הממצאים הרבים שאספו מתנדבי זק"א בזירת האסון.

שמעון ראם ז"ל ואברהם מצליח ז"ל שנהרגו בהתרסקות המטוס

אברהם מצליח ז"ל, תושב מעלה אדומים בן 49. איש היי-טק במקצועו שנהג לטוס רבות מישראל לאפריקה וחזור. הוא הותיר אחריו תאומות, חיילות בנות 19. "במוצאי שבת, לפני שעזב את הארץ, דיברתי איתו. הטיסות שלו היו דבר שהיה בשגרה", סיפרה בתו יעל לאתר ynet מיד לאחר האסון, "אתמול ראיתי את הידיעה על המטוס ואז התחלנו לעשות טלפונים גם לאחותי ולחברת תעופה, שם לא אמרו הרבה אבל הבנו מהר מאוד את הטרגדיה. אנחנו בהלם ומתקשים לעכל".

אחותו של המנוח, מירב סיפרה, "אברהם היה איש מיוחד. אבא נפלא ואיש מצחיק. אנחנו בהלם זו טרגדיה. מסרבים להאמין. אתמול ב-10:30 בבוקר הייתי באמצע העבודה, אח שלי התקשר אליי והודיע לי שבאופן ודאי אח שלנו נמצא על הטיסה הזו ושלא ברור כרגע מה המצב שלו, אם בכלל".

לדבריה, "הוא מאוד אהב את אפריקה, נסע לשם לפחות אחת לחודש למשך שבוע. הוא מאוד מחובר למקום, לאנשים. יש לו המון חברים שם והוא גם אירח משלחות שהגיעו משם. כל כך אהב אותם, התחבר להכל", כך האחות ל-ynet.

מיד עם התרסקות המטוס, הוציא ארגון זק"א צוות מתנדבים באישורו של ראש הממשלה שפעלו בזירת ההתרסקות באתיופיה במשך ימים רבים בעבודה סיזיפית ובתנאים קשים, באיתור ובאיסוף אלפי ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מהתרסקות של המטוס שהתרסק במהירות של כ-600 קמ"ש.

הראשל"צ הרב הראשי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף שליווה בפן ההלכתי את כל תהליך הזיהוי, עודכן על הבשורה הטובה. "כשיצאנו למשימה, הבטחנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שנביא למנוחת עולמים ולקבר ישראל את שני גופות הישראלים ז"ל, ובסייעתא דשמיא רבה עמדנו במשימת הקודש למרות המרחק הרב, התנאים הקשים כמעט בלתי אפשריים" אמר יו"ר זק"א יהודה משי זהב.

התרסקות מטוס שמעון ראם אבי מצליח אדיס אבבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד