ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רבה של אוקראינה תוקף

"ליברמן מנצל את עולי ברית המועצות" • צפו

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', מספר הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה, על ההיכרות רבת השנים שיש לו עם יו"ר 'ישראל ביתנו' שלאחרונה החל להפיץ שנאה נגד חרדים • על סוד ההצלחה של ליברמן שטמון לדבריו, במוהל שלו • "אני מוכן לשבת ולדבר איתו, הוא לא אדם רע" • צפו

 "ליברמן מנצל את עולי ברית המועצות" • צפו
הרב אסמן וכתב 'בחדרי חרדים' צילום: באדיבות המצלם

ביום ראשון השבוע נחת בישראל רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן, שהגיע לארץ וישהה בה בשבוע הקרוב בכדי לסייע לציבור החרדי בקמפיין הבחירות כנגד יושב ראש ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

בימים האחרונים ניצל הרב אסמן את השהות בארץ וערך סבב ראיונות בתקשורת בשפה הרוסית, כדי להזהיר מפני הסכנה של חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הוא מסביר את הסכנה שמציבה מערכת הבחירות, ואומר כי ליברמן מזכיר לו את האנטישמיות בתקופת מסך הברזל בברית המועצות. 

"אני באתי כאן כדי לתקוע בשופר", פותח הרב אסמן את דבריו, "אני חושב שקול שופר מעורר את הלב היהודי לתשובה, לאהבת ישראל ולמעשים טובים. ועכשיו לקראת הבחירות וערב ראש השנה שיש ההפך מאהבת ישראל, הרגשתי שאני צריך לבוא כדי להשפיע שאחרי בחירות לא יהיה מצב שיתנו אף שעל של אדמת ארץ ישראל כפי שהורה הרבי מלובביץ".

הרב אמסן מספר כי, "אני דובר רוסית, ובגלל המצב שיש מפלגה שפונה לקהל הרוסי (ישראל ביתנו א.ק.), שהפריע לי ששמים דגל נגד החרדים ואומרים שיש 'מדינת הלכה'".

הרב טוען בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ליברמן מנצל את התמימות של הקהל הרוסי. לדבריו, "בברית המועצות היו מנותקים מיהדות, ועכשיו עובדים עליהם, זה מאוד כואב לי, ואני חושב שמגיע גם להם לשמוע את האמת, אני חושב שהעניין שלי הוא לומר להם את האמת: שתהיה ממשלה ימנית חזקה ושיהיה ממשלה יהודית חזקה".

הרב מוסיף ואומר כי הוא משכנע אותם על ידי כך שהוא מסביר להם, "הם אוהבים לשמוע את האמת ואני שואל אותם: מה עדיף יותר, שהשפחה שלכם תהיה מוגנת או לנסוע לים בשבת?", לדבריו "אני מסביר להם שיש דברים שאומרים על החרדים שהם לא נכונים, אני מספר להם כי שירתי בצבא, הם לא יודעים מי זה הציבור החרדי, כי רוב החרדים נמצאים לרוב בתוך עצמם, ואני אדם שנמצא גם כאן וגם כאן אני מסביר להם מי זה הציבור החרדי,  להביא אותם באהבה".

בנוסף, הרב אסמן מתייחס למהפך שעשה חבר הכנסת אביגדור ליברמן שהחל להסית כנגד הציבור החרדי, "הוא לא היה אנטי חרדי, מאוד הערכתי אותו, הוא תמיד היה מקובל עלי כאיש אמת.

שאלתי את ליברמן פעם: מה סוד ההצלחה שלו, והוא אמר לי: "שהרבינצער רב'ה (האדמו"ר מרבניץ') בירך אותו והיה המוהל שלו", האדמו"ר האחרון שנשאר בברית המועצות", משחזר רבה של אוקראינה שמוסיף ואומר כי "אני חושב שעניין של 'מפלגה' זה מלשון 'פילוג' אז מתי שמפלגים ואמרים: 'אלה לא טובים' זה מעורר לי נשכחות", לדבריו, "נולדתי בברית המועצות שם היה המון מקרי אנטישמיות - הם היו אומרים 'אלה כל היהודים', 'אתם לא טובים' שהכלילו קבוצה אחת, גם החרדים זה אותו דבר, יש יהודים כאלה ויש יהודים בסגנון אחר, גם בציבור החרדי יש כמה סוגים בסוף הם בני אדם".

"אני מרגיש בדברים של ליברמן אנטישמיות, שלוקחים קבוצה אחת ומכלילים את כל החרדים, ומדברים בצורה כזו, זה כמו אנטישמיות שאומרים 'הם, הם', 'היהודים גנבו את הכסף', 'כל הבעיות שלכם בגלל היהודים' - גם פה אומרים ככה: 'כל הבעיות שלכם בגלל החרדים, זה ממש לא נכון, הייתי בצבא והצבא בכלל לא רוצה את החרדים, יש דברים שהם לא נכונים אבל משתמשים בזה בתור פוליטיקה, זה חבל, אני מוכן לשבת עם ליברמן ולדבר איתו, הוא לא בן אדם רע פשוט חבל עליו. עכשיו זה חודש אלול צריך להתעורר בתשובה".

אביגדור ליברמן הרב משה אסמן אוקראינה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד