כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ב'שרה באוהל' לומדים 'כחום היום': אין מזגנים

מזגן הפך מזמן למצרך חובה במוסדות החינוך בבני-ברק, רק לא בבית הספר 'שרה באוהל' • ההורים התאגדו, אך טרם הושג הסכום הנדרש

בית הספר 'שרה באוהל'. צילום: ישראל ברילנט
בית הספר 'שרה באוהל'. צילום: ישראל ברילנט

ימי הקיץ החמים שבים אלינו, ובימים לוהטים שכאלו, מזגן הפך למצרך יסוד, בפרט במוסדות החינוך, ובפרט באלה שבבני ברק בה הלחות גבוהה במיוחד - שהרי ילד מזיע לא לומד.

מתברר, כי למרות שגם המוסדות המיושנים והשמרנים (דוגמת בית הכנסת לדרמן ותלמוד תורה תשב"ר) התקינו כבר מזגן בכל חדר או כיתה, ישנו עדיין מוסד חינוך אחד בבני-ברק שאין בו מזגנים בכיתות, והשיעורים נמסרים בחום הלוהט.

המדובר בבית החינוך לבנות 'שרה באוהל' (באידיש), הממוקם ברחוב סעדיה גאון בעיר, ומחוסר תקציב (מדובר במוסד שאינו נוטל כספים מהמדינה) עדיין אין בו מזגנים בשום כיתה. כך שהבנות נאלצות להסתפק במאווררי תקרה עתיקים ומרעישים.

קבוצת הורים התאגדה כבר בשנה שעברה לאסוף כסף באופן עצמאי, על מנת למזג את הכיתות ולהקל על הבנות, אך כמובן שהסכום הוא עצום וטרם הותקנה מערכת מיזוג בבית הספר.

"בחזרות למסיבות", אומר לנו אחד ההורים, "מטעמי צניעות, סוגרים את כל החלונות באולם החזרות, כדי שקול שירת הבנות לא יישמע בחוץ, אך לקפץ ולשיר זמן רב בימים לוהטים כשאמצעי האוורור היחיד הוא מאוורר בתוך חדר אטום, זה בלתי נסבל.

"לא יאומן שנושא זה אינו עומד בראש סדר העדיפויות התקציבי של מוסד, עוד לפני קניית ציוד בסיסי של כסאות ושולחנות לכתות", הוא מסיים.

מנהלת הסמינר סירבה להגיב לידיעה.,
מיזוג הורים שרה באוהל בית ספר הזנחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד