י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כל החיים היו לפניה וניטלו ממנה"

מציל שברשלנותו טבעה למוות ילדה בת 9 יישלח למאסר

בגין אירוע שהתרחש בחודש תמוז תשע"ד בבריכה בקאנטרי קרית אתא, בו טבעה למוות הילדה יקטרינה סטולר ז"ל, נשפט מציל לשעבר לעשרה חודשי מאסר בפועל • "מותה של המנוחה גרר מטבע הדברים מעגלי סבל ואובדן נוספים"

מציל שברשלנותו טבעה למוות ילדה בת 9 יישלח למאסר
מציל בים. אילוסטרציה צילום: pixabay

משה מזרחי, מציל לשעבר בבריכה ב"קאנטרי קריית אתא", נשפט לעשרה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי, לאחר שהודה והורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות במסגרת הסדר טיעון. בכתב אישום שהוגש נגדו בגין אירוע שהתרחש בחודש תמוז תשע"ד בבריכה בקאנטרי קרית אתא, בו טבעה למוות הילדה יקטרינה סטולר ז"ל שהייתה כבת 9 במותה.

בכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד ענאן ע'אנם הפרקליטות מחוז דרום, עולה כי ביום 12.7.14 הגיע מזרחי למשמרת צהריים והתחיל את עבודתו כמציל בבריכה. באותה עת שהתה הילדה יקטרינה סטולר בבריכה.

בסמוך לשעה 15:09 ישב המציל מזרחי בכיסאו כשהוא מניח את רגליו על גבי השולחן הקטן הצמוד לו, בהמשך התקרבה אחת המתרחצות בברכה סמוך לכיסאו של הנאשם והחלה לשוחח עימו כשהיא עומדת בבריכה צמודה לדופן הבריכה, והוא יושב בכיסאו ורוכן לעברה.

בשלב מסיום במהלך השיחה, החלה יקטרינה סטולר להתקדם לכיוון המים העמוקים, כשהיא נאחזת בדופן הבריכה, בצד הנגדי למקום ישיבת המציל. בשלב כלשהו, ובעודה נמצאת במים שעומקם 1.80 מטר, איבדה הילדה את אחיזתה בדופן, והחלה לטבוע ולהניע ידיה בתנועות מצוקה.

המציל משה מזרחי המשיך לשוחח עם אותה אישה, לא היה ער למתרחש בבריכה. רק בחלוף ארבע דקות לערך מטביעתה של הילדה, הבחין אחד המתרחצים בדמות השקועה במים והחל לשחות לכיוונה.

רק אז, קם המציל מזרחי מכיסאו, רץ סביב הבריכה לכיוון המים העמוקים והחל לפעול כדי להוציאה מהברכה. הילדה יקטרינה סטולר הובהלה לבית החולים במצב קשה, ולמחרת היא נפטרה. במעשים ובמחדלים המתוארים בכתב האישום, התרשל המציל במילוי תפקידו כמציל סביר, וגרם ברשלנותו למות המנוחה.

השופט יוסי טורס ציין בגזר הדין היום (רביעי) כי "מלאכת גזירת הדין בתיקים מסוג זה אינה קלה. מטבע הדברים, לא אחת מדובר בנאשמים נורמטיביים שזו הסתבכותם הראשונה עם החוק, וכך גם המקרה שלפנינו.....עם זאת, מעשיו ומחדליו של הנאשם, הביאו לתוצאה הקשה מכל- מותה של ילדה רכה בשנים, בת תשע בלבד, אשר כל החיים היו לפניה והם ניטלו ממנה באופן טרגי ונוראי, בשל רשלנותו.

עוד נכתב בגזר הדין כי "מותה של המנוחה גרר מטבע הדברים מעגלי סבל ואובדן נוספים. המנוחה הייתה בת יחידה לאמה- אם יחידנית שנותרה לבדה...נסיבותיו של מקרה זה אינן מאפשרות הסתפקות בעונש שאינו כולל מאסר בכליאה". 

מאסר בפועל טביעה בריכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד