י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ב'ימינה' מודאגים מההסכם

לאחר שחתם על הסכם עם 'יהדות התורה', נסיון לשכנעו לחזור בו

מספר ימים בלבד לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי הרב דוד חי הכהן חתם על הסכם עם 'יהדות התורה', הגיע הערב הרב רפי פרץ על מנת לנסות ולשכנע אותו לחזור בו • "אנחנו קבוצה של רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית, לא מוצאים את מיקומינו הפוליטי במה שנקרא היום ימינה"

לאחר שחתם על הסכם עם 'יהדות התורה', נסיון לשכנעו לחזור בו
הרב רפי פרץ/נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ' צילום: בן דורי, פלאש 90

לאחר שהודיע על תמיכה ב'יהדות התורה', ניסיון לשנות את עמדתו של הרב דוד חי הכהן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית לחזור בו מההסכם ולתמוך ברשימה 'ימינה' בבחירות לכנסת ה-22.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הערב (רביעי) במסגרת סיור שקיים בעיר בת ים, הגיע יושב ראש 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ לביתו של הרב דוד חי הכהן כדי לנסות ולשנות את החלטתו.

במהלך הפגישה הבהיר לו השר פרץ כי "״הדרך של הציונות הדתית לא מתכנסת לעמדות המדיניות והפוליטיות של חברי סיעת אגודת ישראל", עמם נחתם הסכם היסטורי בו התחייבו לשורת דרישות בנושא המדיני.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה כי במטרה להביא אליהם את הציבור החרד"לי ופלגים נוספים מהציונות הדתית, מפלגת 'יהדות התורה' חתמה לראשונה על מסמך היסטורי המתייחס לנושאים מדיניים ובהם לנושאי ההתנחלויות וההתיישבות. המסמך הופקד בידי הרב דוד חי הכהן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית שצפוי לתמוך ב'יהדות התורה'.

בהסכם שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' סוכם כי "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת חס ושלום בנסיגות מארץ ישראל ועל פי החלטת מועצת גדולי התורה תמשיך במדינות זו", וכן יש סעיף בו נקבע כי, "הנוכחות המוגברת של יהודים בעיר העתיקה בירושלים, ובחלקים נוספים בתוך יהודה ושומרון מכלילה אותנו בין אלה המחויבים לדאוג לשמירת שלומם האישי, וגם להשגת האמצעים השונים כדי לקבע בהם, חיי קהילה, חינוך ודת".

הרב יעקב שטרנברג מתלמידו של הרב דוד חי הכהן שניהל את המו"מ מטעמו של הרב מספר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו קבוצה של רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית לא מוצאים את מיקומינו הפוליטי במה שנקרא היום 'ימינה' (איחוד מפלגות 'הימין החדש', 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' א.ק.) כשלצערנו הציונות הדתית נבלעה על ידי איילת שקד ונפתלי בנט".

"אנחנו חיפשנו כבר שבועות בית פוליטי שנוכל להצביע לו בבחירות", הוסיף הרב ואומר ל'בחדרי חרדים', כי "נעם ועוצמה לא באות בחשבון מבחינתנו כי הן לא עוברות את אחוז החסימה - יצרנו קשר עם 'אגודת ישראל' ואנחנו אחרי שבועות של דיונים הגענו לסיכומים בעיקר אידאולוגיים"

בתוך כך, השבוע חתם הרב דוד חי הכהן על מכתב תמיכה רשמית ביהדות התורה כשמחר צפויים ביהדות התורה לפתוח באופן רשמי את מטה הציונות הדתית בהשתתפות הרב דוד חי הכהן יחד עם חברי הכנסת של 'יהדות התורה'.

הרב דוד חי הכהן יהדות התורה הרב רפי פרץ מפלגת ימינה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד