י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הסירו את הסרטונים"

רדיפה קנטרנית: האם ש"ס עוברת על החוק

עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון פנתה למפלגת ש"ס במכתב התרעה דחוף בגין מה שהיא מכנה תעמולת בחירות אסורה ודורשים "הסירו פרסומים המבטיחים ברכות למצביעים"

רדיפה קנטרנית: האם ש"ס עוברת על החוק
תעמולת בחירות של ש"ס בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

כמידי מערכת בחירות, עמותת חדו"ש רודפת את המפלגות החרדיות ומנסה לפגוע בהן. הפעם מדובר במכתב בהול ששיגרה העמותה שחרתה על דגלה חופש דת ושוויון, למפלגת ש"ס,  היא דורשת להפסיק את ההפרה של חוקי הבחירות ולהסיר לאלתר את הסרטונים והפרסומים המשדלים את הציבור להצביע עבור המפלגה בתמורה לברכות והבטחות אסורות. לדבריהם, מדובר בהתעלמות שיטתית מן החוק ומאיימים נפעל להעמדת האחראים לדין פלילי.

במכתב הובהר למפלגה כי היא מפיצה בעמוד הפייסבוק שלה סרטונים המפרים את הוראות הסעיף בחוק הבחירות לכנסת, לפיו "המשדל אדם להצביע או להמנע מלהצביע... בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם, נדר, התרת נדר, הבטחה להעניק ברכה או מתן קמיע... דינו 5 שנות מאסר או קנס".

לדברי אנשי העמותה, בסרטונים של ש"ס מבטיחים רבנים למצביעים עבור המפלגה ברכות והבטחות אסורות, אשר בדיוק כדי למנוע תופעה זו של שידול פסול של מצביעים תוקן החוק והדבר הוגדר כעבירה. הודגש בפני ש"ס כי עושה זאת תוך ניצול רגישותם של רבים בציבור למשמעות התקופה של חודש אלול והימים הנוראים כימי דין וגזירת גורלות, ורצונם של המצביעים להבטיח להם ולמשפחותיהם פרנסה, בריאות וכד'. כך לדוגמה מוצגת ההצבעה עבור ש"ס כהגנה מפני יום הדין הקרב והבטחה לסגולות (זיווג, פרנסה, פריון וכדו').

במכתב מציינת חדו"ש כי "מתן ברכה או הבטחה הנה אסורה בין אם נעשית בידי נותן הברכה עצמו, ובין אם היא ניתנת כאילו מפיו של הרב עובדיה יוסף ז"ל (או כל אדם אחר)".

חדו"ש כבר פנתה בעבר מספר פעמים ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבחירות לכנסת ה-19 וה-20 בנושא תעמולת בחירות אסורה של המפלגות החרדיות, ויושבי ראש הועדה אסרו על מסרים מסוג זה. אולם נראה כי למעט שינויי נוסח קלים מפלגת ש"ס לא נרתעת משימוש פסול בברכות והבטחות לברכות. לדברי חדו"ש מדובר בהתעלמות שיטתית מהוראות פליליות בחוק הבחירות לכנסת, אשר אין לקבלה ועל כן דורשת העמותה ממפלגת ש"ס להסיר לאלתר את כל הסרטונים האמורים והודיעה כי תפעל אף בערוצים של הדין הפלילי.

מפלגת ש''ס עמותת חדו"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד