י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בן ציון נתניהו הובא למנוחות • נתניהו ספד: גאה להיות בנך

הצמרת המדינית, הפוליטית והביטחונית הגיעה לחלוק כבוד אחרון לבנציון נתניהו ז"ל • ראש הממשלה ספד מעל מיטת אביו: "לימדת אותי לזהות סכנה בזמן"

ראש הממשלה בהלויית אביו, צילום: פלאש 90
ראש הממשלה בהלויית אביו, צילום: פלאש 90

הלווייתו של פרופ' בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהלך לעולמו לפנות בוקר (ב) מערכה אחר צהריים בהר המנוחות שבירושלים, בהשתתפות הצמרת המדינית, הפוליטית והביטחונית.

נתניהו נקבר בחלקה המיוחדת של ותיקי האצ"ל וההגנה, לצד אשתו צילה.

את הספדו על אביו פתח ראש הממשלה: "אבא יקר ואהוב שלי, איך אוכל לתאר את כל מה שהענקת ליוני, לעידו ולי. את התמיכה ברגעים הקשים ביותר, העובדה שאתה ואמא שמרתם על שפיותכם כשחייו של יוני נגדעו, שהמשכתם ליצור אחרי השבר הנורא בחייכם. תמיד הראית לנו מהי מחויבות לאומה ולמדינה אבל לא פחות הראית מה מחוייבותך לנו".

נתניהו המשיך: "חייך התחלקו לשניים, לפני ואחרי נפילתו של יוני, נשאתם שניכם את יגונכם מאז נפילתו, אני עדיין לא מבין מאין לקחתם את הכוחות להמשיך וליצור, כי בשנים אלו יצרת את יצירת המופת שלך, אחד מספרי המופת שנחשב על ידי גדולי הסופרים בעולם. בספר הודית לאמא על מסירותה העצומה שאפשרה את מפעל חייך, את הספר על 5 אבות הציונות הקדשת ל'בני אהובי יהונתן שהקדיש את חייו על אהבת עמו'.

עוד בנושא:
אבא של ראש הממשלה • פרופ' בנציון נתניהו ז"ל

"לימדת אותי שתנאי הכרחי לקיומו של גוף חי היא היכולת לזהות סכנה בזמן, תכונה שאבדה לעמנו בגלות, כך אמרת. לימדת אותי להסתכל נכוחה אל המציאות, להבין מה טומנת בחובה, ולהסיק את המסקנות הנדרשות. תמיד היו שלא ראו כמוך וביטלו את השגותיך, אך אני מאמין שגם בזה לימדת אותי להיצמד לעיקר ולהפריד את הטפל".

נתניהו סיים: "ביום הזה, כשאני נפרד ממך, אני מבקש לומר לך בדיוק את אותם מילים שכתב לך יוני לפני 46 שנים, 'מעולם לא אמרתי לך עד כמה אני גאה על היותך האדם שהנך, על היותי בנך'".

בהמשך הספידוהו גם בנו ד"ר עדו נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס, שנפרד ממנו במילים חמות.

עם סיום ההספדים והקריעה, אמרו ראש הממשלה ואחיו עדו קדיש.







נתניהו לוויה בנציון ראש ממשלה הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד