י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עזיבה המונית?

נטישת בכירים לשעבר בליכוד: "לראשונה בחיינו, לא נצביע לליכוד"

חמישה ימים לבחירות: בכיר נוסף בעבר מטעם מפלגת הליכוד נוטש את מפלגת השלטון ומותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התלבטתי ארוכות, צר לי, בפעם הראשונה בחיי לא אוכל להצביע לליכוד" • איתן מצטרף לבנו של מייסד המפלגה שאמר אף הוא דברים דומים

נטישת בכירים לשעבר בליכוד: "לראשונה בחיינו, לא נצביע לליכוד"
איתן ובגין צילום: אורי לנז' ומ. אלסטר, פלאש 90

מיכאל איתן, בכיר הליכוד לשעבר ומי שכיהן מטעמה כשר וכחבר כנסת, הודיע הבוקר (חמישי) כי לראשונה בחייו החליט שלא להצביע לליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההודעה הזאת מגיעה ימים ספורים לאחר הודעתו של בני בגין, בנו של מייסד המפלגה מנחם בגין ז"ל, שהודיע אף הוא כי לא יצביע לליכוד לראשונה.

בפוסט מפורט שפרסם איתן בדף הפייסבוק שלו, כתב: "נתניהו עושה שימוש בוטה בעקרונות שלמד מיועצו המיתולוגי, ארתור פינקלשטיין", נימק. "על פיהם, הסתה נגד מיעוטים כמו השמאל והערבים, יכולה לסייע לו בבחירות. ככל שהוא פורט יותר ויותר על נימים גזעניים, הוא מסבך את יריביו הפוליטיים באשמת סיוע לאויב ומתייג אותם כבוגדים".

שלט בחירות המבקר את שלטון נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איתן, שנחשב לאיש ליכוד מובהק ולפנים איש החירות וגלח"ל במשך 50 שנה, כתב עוד: "נתניהו עושה שימוש בוטה בעקרונות שלמד מיועצו המיתולוגי, ארתור פינקלשטיין. על פיהם, הסתה נגד מיעוטים כמו השמאל והערבים, יכולה לסייע לו בבחירות. ככל שהוא פורט יותר ויותר על נימים גזעניים, הוא מסבך את יריביו הפוליטיים באשמת סיוע לאויב ומתייג אותם כבוגדים".

לדבריו, "ראש ממשלה שמכהן למעלה מעשור יוצא בבוטות נגד המשטרה, נגד היועמ"ש, נגד התקשורת, נגד המפכ"ל, כאילו כולם קשרו קשר נגדו. על בסיס הפגיעה במוסדות חשובים אלה, קורא נתניהו לציבור לתמוך בו. תהליך הבחירות לפי נתניהו הוא לא תהליך שיקבע מי יפעל לטובת המדינה, אלא מי יפעל לטובת הענקת חסינות לנתניהו. אזרח שמצביע בעדו מצביע בהכרח נגד שלטון החוק ולא יהיה לו למי לבוא בטענות כאשר בית המשפט יהפוך להיות זרוע של בעלי שררה ומקורבי השלטון".

איתן הוסיף: "אם נתניהו ותומכיו בליכוד ובמפלגות הלוויין שלו מעבירים מסרים שלפיהם הבחירות הקרובות יהוו מעין משאל עם 'האם להעמיד לדין את נתניהו', המסקנה שלא יכולתי לברוח ממנה, היא שכל פתק מחל בקלפי הוא פתק שתומך בביטול כוחו של בית המשפט, בסירוסו של שלטון החוק ובפגיעה אנושה במערכת הדמוקרטית".

כזכור, לפני שלושה ימים היה זה בני בגין שהודיע על נטישתו את המפלגה. בראיון שהעניק בשני האחרון לגל"צ, אמר בגין כי לא יתאפשר לו להצביע לסיעה בה כיהן בקדנציה הקודמת כחבר כנסת, סיעת הליכוד. לדבריו, "נדמה שהנהגת המפלגה עושה הכל כדי שלא אצביע להם".

מיכאל איתן בנימין נתניהו בני בגין נטישה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד