י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

נשיא המועצת למשה ליאון: "עמוד בפרץ"

פרסום ראשון: המאבק שמסעיר את הרוחות בקרב הנציגים ולשכת ראש העיר בכיכר ספרא בירושלים, בנוגע לשטח המריבה בשכונת שמואל הנביא בו הוצבו אוהלים לשימוש כבתי כנסת ועליו נאבקים התושבים הספרדים אל מול חסידות קרלין, הביא את הגר"ש כהן לשגר מכתב בנושא

נשיא המועצת למשה ליאון: "עמוד בפרץ"
הגר"ש כהן צילום: Aharon Krohn/Flash90

חשיפת 'בחדרי' - פרסום ראשון: לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את המאבק היצרי שמסעיר את הרוחות בקרב הנציגים ולשכת ראש העיר בכיכר ספרא בירושלים, בנוגע לשטח המריבה בשכונת שמואל הנביא בו הוצבו אוהלים לשימוש כבתי כנסת ועליו נאבקים התושבים הספרדים אל מול חסידות קרלין

בימים האחרונים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', נחלקים בניהם נציגי 'אגודת ישראל' אל מול נציגי ש"ב ו'דגל', לקראת הכרעה שיקבל ראש העיר משה ליאון האם לפנות את תושבי השכונה הספרדים או שמא להתעלם ממצוקתם של חסידי קרלין שנמצאים ללא קורת גג לקראת תפילות הימים הנוראים. מאחורי הקלעים מעורבים גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר בימים האחרונים נשיא 'המועצת' הגר"ש כהן אל ראש העירייה משה ליאון ונציגי ש"ס ו'דגל התורה' בו הוא מבקש מהם לעמוד ולהתעקש על כך שתושבי השכונה הספרדים יישארו באוהלים שהוצבו במקום גם בתקופת הימים הנוראים וחג הסוכות.

במכתב כותב נשיא 'המועצת': "קמו אברכי השכונה והכשירו אוהבים גדולים על מנת שיוכלו להגות בהם בתורה וביראת ה' טהורה ולהתפלל שם בימים הנוראים ברב עם הדרך מלך ובוודאי שהשטח הזה שייך לבני השכונה המתגוררים בה ואין לשום אדם לבוא בטרוניה ולומר שלי המקום והיא נחלת אבותי".

"מדוע יצטרכו בני השכונה לנדוד ממקום למקום בעוד שאנשים שאינם מתגוררים שם ישבו על הארץ לבטח", מוסיף וכתוב נשיא המועצת כשהוא מתייחס לטענה כי חסידות קרלין מקורה אינה בעיר ירושלים והוא דורש מהנציגים וראש העיר "לעמוד בפרץ ולעשות הכל על מנת שתושבי השכונה יוכלו להתפלל בימים הנוראים באוהלים שקבעו שם".

כזכור, בבין הזמנים של פסח האחרון, הוקמו במקום מספר אוהלים לטובת הקהילות השונות ולטובת קהילת הרב יצחק כהן רבה של שכונת שמואל הנביא, הקהילות סובלת ממצוקה גדולה של מבני דת והתפילות נערכות בחדרון קטן או בדירות שכורות, בשנים האחרונות נאלצה אחת מהקהילות לשכור אולמות או תלמודי תורה עבור התפילות בימים הנוראים.

כעת לקראת הימים הנוראים בעוד כשבועיים, ביקשו בחסידות קרלין לקבל שוב את השטח לטובת התפילות בחגים ולטובת חגיגות שמחות בית השואבה, אלא שהציבור הספרדי מסרב לפנות את השטח לטובתם - כעת המשבר נמצא על פתחו של ראש העיר משה ליאון, שברקע מעורבים עסקנים באגודת ישראל ומנגד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שפועל לטובת הקהילות הספרדיות.

מ'אגודת ישראל' נמסר ל׳בחדרי חרדים׳: "זה לא שקרלין מגיעה מבחוץ, קרלין יש לה בית כנסת שצר מלקבל את הקהל באבינעם ילין, תהליך ההקצאה עבור בית כנסת חסידי הוא למעלה מ20 שנה, בתחילה לחסידות סלונים ובשנים האחרונות הוחלף בין סלונים לקרלין, בקדנציה הקודמת יוסי דייטש הוביל חלוקה הוגנת שבה לכל הזרמים יהיו הקצאות, חסידות קרלין השקיעה במקום הזה מאות אלפי שקלים בשנה שעברה ולא לצורך חד פעמי".

בנוסף, אומרים עוד ב'אגודת ישראל', כי "אם יבדקו את הקלפיות בשכונה יגלו כי 60% מתושביה תמכו ב'יהדות התורה' בבחירות האחרונות", הם מאשימים כי "המאבק הוא: מחלוקת לשם מחלוקת בחודש הרחמים והסליחות, מקנאה של גורמים אינטרסנטים".

חכם שלום כהן קרלין ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד