ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חמישה ימים לפתיחת הקלפיות

הסקרים האחרונים: 'הליכוד' חוזר להוביל - כמה רוצים את לפיד?

שני סקרים מהאחרונים שיתפרסמו במערכת הבחירות הנוכחית, מעריכים כי 'הליכוד' תהיה המפלגה הגדולה ביותר, באחד הסקרים היא מובילה עם 4 מושבים על 'כחול לבן' | כמה רוצים את יאיר לפיד ראש ממשלה, איזו ממשלה הישראלים מעדיפים וכמה בטוחים שיצביעו לש"ס ויהדוה"ת

הסקרים האחרונים: 'הליכוד' חוזר להוביל - כמה רוצים את לפיד?
עוגה שהכינו תומכי 'הליכוד' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חמישה ימים לפני הבחירות, סקר אחרון של 'ישראל היום' ו-i24NEWS באמצעות 'מאגר מוחות', מעניק 58 מושבים בכנסת הבאה לגוש הימין מול 53 מושבים לגוש השמאל. אביגדור ליברמן מכניס על פי הסקר 9 ח"כים. 66% אמרו כי הם בטוחים שיצביעו. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל בנימין נתניהו בפער גדול על כל המתמודדים מולו.

לשאלה: אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?

הליכוד עם 33 מושבים, כחול לבן עם 31, הרשימה המשותפת עם 12, ישראל ביתנו - 9, ש"ס עם 7 מושבים, יהדות התורה עם 7, ימינה - 7, העבודה-גשר עם 6 מושבים, המחנה הדמוקרטי 4 ועוצמה יהודית עם 4 מושבים.

עוד בסקר, לשאלה מי הוא המועמד המועדף עליך לראשות הממשלה? 42% השיבו כי בנימין נתניהו, לעומת 28% שהשיבו כי בני גנץ מועדף יותר. אחריהם במרחק רב, איילת שקד עם 4%, אהוד ברק, עמיר פרץ ואביגדור ליברמן עם 3% כל אחד. רק 2% השיבו כי הם רוצים את יאיר לפיד. המרחק הרב שבין המעוניינים בגנץ, לעומת המעוניינים בלפיד, מוכיח כי רוב הציבור אינו מעוניין ברוטציה על ראשות הממשלה.

מהסקר עולה עוד כי 66% מהנשאלים השיבו כי יגיעו לממש את זכות ההצבעה שלהם בוודאות של 100%. 21% נוספים השיבו כי יגיעו אל הקלפי בסבירות גבוהה. 13% בלבד אמרו כי יבואו להצביע בסבירות בינונית (4%) או נמוכה (9%).

המצביעים הנחושים ביותר כי יגיעו ויצביעו למפלגה מסוימת - הם מצביעי ש"ס. 79% ממצביעי המפגה השיבו לסוקרים כי יבואו בוודאות מוחלטת לממש את זכות הצבעתם. במקום השני נמצאת יהדות התורה עם 77% נחישות.

נתון מפתיע גם בקרב מצביעי מפלגת 'כחול לבן', שנוסדה לפני חודשים ספורים - הנחישות עומדת על 77%, לעומתה 'הליכוד' עשויה לספוג בריחת מצביעים, שכן רק 69% מבוחריה השיבו בסקר כי יצאו בוודאות להצביע.

הסקר נערך באמצעות מכון 'מאגר מוחות' בהנהלת פרופ' יצחק כץ. מדובר בסקר מקיף וגדול במיוחד, שבו השתתפו 1,003 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל בעלי זכות הצבעה, עם טעות דגימה סטטיסטית של 2.8% בלבד.

סקר ערוץ 'כנסת'

סקר נוסף שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר, עבור ערוץ 'כנסת', לו היו הבחירות נערכות היום (חמישי) 'הליכוד' היתה המפלגה הגדולה ביותר וזוכה ב-36 מושבים ואילו 'כחול לבן' ב-32.

'הרשימה המשותפת' היא המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר עם 10 מושבים, 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 9, ישראל ביתנו גם 9, יהדות התורה שומרת על כוחה וחוזרת עם 8 מושבים לעומת ש"ס שנחלשת במנדט ל-7.

נתון דרמטי בסקר ערוץ 'כנסת' אצל מפלגות השמאל; 'המחנה הדמוקרטי' רק עם 5 מושבים ומפלגת 'העבודה-גשר' בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי מתנדנדת סביב אחוז החסימה עם 4 מושבים בלבד.

'עוצמה יהודית' אינה עוברת את אחוז החסימה בסקר הזה.

לראשונה לאורך מערכת הבחירות, הסקר מעריך כי לנתניהו ישנם 60 תומכים ולגוש השמאל-ערבים רק 51 ללא ליברמן שמחזיק בתשעה מושבים. אם זו תהיה התוצאה וליברמן ימליץ על גנץ, ניקלע למצב של תיקו ונשיא המדינה ראובן ריבלין יאלץ להכריע למי להעניק את המנדט להרכיב את הממשלה.

עוד עולה מהסקר כי 38% מהנשאלים השיבו כי הם רוצים לראות אחרי הבחירות ממשלת ימין-חרדים. לעומתם, 21% השיבו כי יעדיפו ממשלת אחדות חילונית שכוללת את 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו'.

באשר להתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל עם 39% תמיכה, לעומת בני גנץ עם 29%, רחוק משניהם המועמד לראשות הממשלה ברוטציה יאיר לפיד עם 4 אחוזים בלבד.

סקר 'כאן11'

סקר שערך מכון 'KANTAR' עבור ערוץ הטלוויזיה 'כאן11', מעריך כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה ש'כחול לבן' מובילה עם 33 מושבים, 'הליכוד' עם 31, 'הרשימה המשותפת' 11, 'ימינה' 9, 'יהדות התורה' עם 8 מושבים, ש"ס - 7, 'ישראל ביתנו' יורדת לראשונה ל-7, 'העבודה-גשר' עם 5 מושבים, 'המחנה הדמוקרטי' - 5, 'עוצמה יהודית' עוברת ומכניסה 4 ח"כים.

מן הסקר עולה כי תמונת הגושים היא: ימין-חרדים 59 מושבים, לעומת המרכז-שמאל-ערבים - 54 מושבים וליברמן עם 7 מושבים בלבד.

באשר להתאמה לראשות הממשלה, 44 אחוזים מעוניינים בנתניהו, לעומת 32% המעוניינים בבני גנץ. 

סקר מנדטים בחירות 2019 מפלגת הליכוד פאנלס פוליטיקס מאגר מוחות ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד