י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חצה קווים אדומים"

העיתונאי חשוד שפגע בביטחון מדינת ישראל ונעצר

עיתונאי מאשדוד נעצר ונחקר, לאחר שנחשד כי ביצע האזנות לרשתות קשר צבאיות בגזרת עוטף עזה והפיץ מידע הנוגע לפעולות צבאיות בזמן אמת, כמו כן חשוד האיש כי הפיץ מידע לעיתונאים בוואטסאפ | גורם בחקירה: "חצה קווים אדומים" | עם זאת הוא שוחרר בתנאים מגבילים

העיתונאי חשוד שפגע בביטחון מדינת ישראל ונעצר
אילוסטרציה צילום: unsplash

פגיעה בביטחון המדינה. במהלך היממה האחרונה, ובמסגרת פעילות משותפת של משטרת ישראל ומשרד התקשורת, נעצר תושב אשדוד בשנות ה-30 לחייו העוסק בתחום התקשורת כעיתונאי, שבחיפוש בביתו אותר ציוד האזנה רב.

הוא חשוד בכך שהאזין במשך שנים לרשתות הקשר הצבאיות בגזרת עוטף עזה והפיץ מידע הנוגע לפעולות צבאיות בזמן אמת, תוך סיכון חיילי צה"ל. כמו כן אותו עיתונאי חשוד כי הפיץ את המידע לעיתונאים ולאנשי ביטחון באזור הדרום באמצעות קבוצות וואטסאפ, בהן הוא חבר ופגע בביטחון המדינה.

החשוד הועבר לחקירה שלאחריה נכלא. היום (חמישי) הובא החשוד בפני בית המשפט באשקלון ולפני זמן הסתיים דיון בעניינו בדלתיים סגורות שבסיומו הורה בית המשפט על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית מלא למשך חמישה ימים, פיקוח מלא של ערב והפקדת ערבויות. חקירת המשטרה נמשכת.

עו"ד יוסי דגה שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "בית משפט קיבל את טענותינו והורה על שחרורו של מרשי ממעצר לאחר התרשמות כי החשד הסביר נמוך מאד, ואף מחומר החקירה לא עולה שהחשוד עבר עבירות אשר מצדיקות את המשך מעצרו. חשוב להדגיש שלמרשי לא הייתה כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה".

עם זאת, גורם בכיר המעורה בפרטי החקירה, אמר ל-ynet כי החשוד "חצה קווים אדומים וידע שהוא צועד על חבל דק. מדובר בעבירות חמורות של ביטחון מידע".

פגיעה בביטחון המדינה מעצר עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד