י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החלום ושברו • מעשה בגמרא, מגיד שיעור ומכה

אב נגלה בחלום לבנו וסיפר לו על דין בשמים הקשור למגיד שיעור שסטר לו בעבר • הגר"ח קנייבסקי הרגיע: "חלומות לא מעלים ולא מורידים" • ומה קרה עם המגיד שיעור?

הגר"ח קנייבסקי. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגר"ח קנייבסקי. צילום ארכיון: יעקב כהן

הסיפור המדהים הבא התפרסם השבוע בבני-ברק: חרדי הגיע בשבוע שעבר לבית הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני-ברק ושאלתו בפיו.

לדבריו, חלם בלילה שאביו ז"ל נגלה אליו בחלום, וסיפר לו שיש דין עכשיו בשמים, על ההוא וההוא שפעם סטר לך בהיותך בחור בישיבה, והוא מבקש ממנו - מבנו - לבוא להעיד.

היהודי סיפר כי הוא נזכר במעשה, שהיה בתקופת היותו בחור בישיבה: היתה לו גמרא, וחברו לספסל הלימודים לקח ממנו את הגמרא. הוא נטל את הגמרא חזרה, וחברו הלך למגיד שיעור והתלונן על המעשה. הגיע המגיד שיעור וסטר על לחיו של הבחור, למרות שהגמרא היתה שייכת לו.

האם זה סימן שאמורים לקחת אותי לשמים? שאל האיש המבוהל את הגר"ח קנייבסקי.

הגר"ח ענה לו על אתר את דברי חז"ל שדברי חלומות לא מעלים ולא מורידים, אך מכיוון שהיה אותו יהודי לחוץ, ערכו לו בבית הגר"ח הטבת חלום ובקשת מחילה באופן נדיר. במעמד נכחו הגר"א מן, בנו של הגר"ח - רבי יצחק שאול קנייבסקי, ובעל החלום.

לאחר ששאל הגר"א מן את בעל החלום מי הוא אותו מגיד שיעור, הלה השיב את שמו. אמר לו הגר"א מן כי הוא מכיר את המגיד שיעור, ואף יודע את מקום מגוריו.

האיש הנסער לא ויתר ויצא אל ביתו של מגיד השיעור. להפתעתו אמרו לו בני הבית, כי הוא אושפז בבית חולים. התברר כי זמן האשפוז זהה לחלוטין לתאריך בו חלם את החלום.

התלמיד לשעבר נסע לבית החולים ושם הזכיר למגיד שיעור את אשר אירע, ולאחר מכן בפני עשרה - מחל למגיד שיעור, שהחל בימים האחרונים להבריא אט-אט.
חלום הגר''ח קניבסקי מגיד שיעור ישיבה גמרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד