י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא יצביע ל'כחול לבן'

איש הימין בפוסט מפתיע: "גנץ לא התלכלך"

איש הימין חנוך דאום, המוכר כפובליציסט וסטנדאפיסט, פרסם פוסט מפתיע בפייסבוק, בו הסביר מדוע הוא מוקסם מבני גנץ, "יש באיש הזה משהו שמעורר סוג של געגוע לישראל שפויה, והוא מגיע לקו הסיום זקוף ואיתן" • וגם הסביר מדוע לא יצביע ל'כחול לבן'

איש הימין בפוסט מפתיע: "גנץ לא התלכלך"
בני גנץ/חנוך דאום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הפובליציסט חנוך דאום, המתגורר באלון שבות, שכותב בין היתר טור קבוע מידי שישי ב'ידיעות אחרונות' ומתהדר בכך שהוא נחשב לידידו הקרוב של בנימין נתניהו, הפתיע בפוסט שהעלה לפייסבוק, בו שיבח את יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, אך הבהיר כי לא יצביע עבורו בבחירות וניתן לנחש כי ישלשל 'מחל' לקלפי.

"רגע לפני הבחירות אני מבקש לומר משהו על בני גנץ, ואני אומר זאת כאיש ימין שלא הצביע לו: הבנאדם מרשים אותי. באמת. אני חושב על מה שהאיש הזה עבר מרגע שנכנס לפוליטיקה, שתי מערכות בחירות רצופות ומטורללות, אני נזכר שאמרו שהוא טרנד חולף כמו ליפקין שחק - ואני רואה איך הוא, כנגד כל הסיכויים והתחזיות, מגיע לקו הסיום עם מפלגה גדולה ומאוחדת ועם סקרים שמראים שלמעלה ממיליון ישראלים סומכים עליו ומאמינים לו".

"אבל זה לא רק זה", טוען דאום בפוסט, "מה שמרשים אותי יותר זה שגנץ לא התלכלך. לא נבנה משנאת האחר. משחו אותו בזפת בכיכר העיר, הקמפיינרים (המוכשרים) של ביבי הלעיגו כל טעות שהייתה לו בכל ראיון זניח - אבל לא רק שהוא גילה עמידות מפתיעה ונשאר לעמוד על הרגליים, הוא גם שמר על קלאסה".

"וזה לא שלא ניסו למשוך אותו לשם - השמאל הרדיקלי כל הזמן טען כלפיו שהוא מנומנם, ניסה לחמם אותו, אבל גנץ לא נפל במלכודת והבין שמבחינת החברים האלה משמאל - עד שהוא לא יגדף ויקלל כמו אהוד ברק, הם לא יהיו מרוצים. אז כן, יש מיעוט שרוצה קללות וטינופים - אבל זה לא גנץ. זה לא האופי שלו. הוא לא בא לפה כדי לפלג ולא נכנס למערכת הציבורית מתוך איזה שגעון גדלות. והישראלים, מתברר, יודעים להעריך את זה. וזה כולל אותי".

לדבריו, "נדמה לי שהגיע הזמן שנדע לנהל מחלוקת אידולוגית בצורה הוגנת - וגנץ הוא התחלה טובה לעניין הזה. נכון, לא אצביע לו משום שבישראל בסוף אתה בוחר גוש ואני באופן אישי רואה עצמי בגוש הימין. אינני רוצה להסתכן בכך שתקום פה ממשלה עם עופר שלח, יעל גרמן, מירב מיכאלי וניצן הורביץ, אנשים ראויים אבל כאלה שתהום אידאולוגית מפרידה ביני לבינם. אבל למרות העובדה שלא אצביע לגנץ אני מרגיש איזו חובה נעימה לומר שיש בתדר שלו כישראלי פטריוטי משהו שמעורר תקווה גם באדם כמוני".

לסיום כותב חנוך דאום, "אף פעם לא הבנתי אנשים משמאל שמזלזלים בהישגים האדירים של נתניהו ומיחסים לבוחריו המתוקים עדריות ובורות, אז למה שאנהג כמותם? אז הנה אני אומר בפירוש: אני מבין את מי שמצביע לגנץ. מבין ומעריך. יש באיש הזה משהו שמעורר סוג של געגוע לישראל שפויה, והוא מגיע לקו הסיום זקוף ואיתן, ולמרות שנעשו מאמצים אדירים להגחיך אותו אתה מביט בו ואומר: הנה מנהיג, וחשוב לא פחות - הנה אדם".

בני גנץ חנוך דאום בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד