י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבד כלי חמדה

אבל בקהילה: הרב הנערץ נפטר בגיל 75

בגיל 75 הלך לעולמו בלייקווד הגאון רבי שלמה גיסינגר זצ"ל, מגדולי הרבנים המוכרים והמשפיעים בעיר, שייסד לפני כשלושים שנה את קהילת 'זיכרון יעקב' והותיר אחריו קהילה דואבת ובית כנסת שוקק חיים יומם ולילה | הלוויתו תתקיים הבוקר בלייקווד

אבל בקהילה: הרב הנערץ נפטר בגיל 75
הגאון רבי שלמה גיסינגר זצ"ל צילום: לייקווד סקופ

מלייקווד מגיע הבשורה העצובה על פטירתו של הגאון הרב שלמה גיסינגר זצ"ל, הרב של קהילת 'זכרון יעקב', אחד מבתי הכנסת והקהילות הגדולות בלייקווד, הוא היה בן 75 בפטירתו.

הרב גיסינגר סבל ממחלה קשה בחודשים האחרונים, הוא הובהל על ידי מתנדבי הצלה לבית חולים במנהטן ביום רביעי בלילה ואושפז עם דלקת קשה, ביום חמישי אחר הצהריים מצבו הפך לקריטי ובסביבות השעה 18:00 בערב (שעון מקומי) הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח זצ"ל היה מעורב בעשרות ארגוני תורה וחסד בלייקווד והיה אחד מהרבנים והפוסקים הגדולים בעיר.

הרב גיסינגר הקים את 'קהל זכרון יעקב' ע"ש מורו ורבו הגאון הנודע רבי יעקבי קמינצקי זצ"ל - הידוע יותר בכינויו "בית הכנסת של הרב גיסינגר", לפני כשלושים שנה בלייקווד בצד הדרומי של העיר, אזור שהיה אז מאוכלס בדלילות והוא שכן במרתף ביתו. תחילה היה בו רק מנין אחד מצומצם בשבתות, אולם תחת הנהגתו הפכה הקהילה לתוססת ובית הכנסת למקום פעיל שבעה ימים בשבוע ולמוקד עמוס של תפילות ולימוד תורה.

היה ידוע בחיבתו וכיבד אנשים רבים, לא רק בלייקווד שהיה ביתו כמעט חמישים שנה, אלא ברחבי ארצות הברית ומחוצה לה. הוא היה פוסק בעל שם ומומחה מבוקש בתחומי הלכה רבים, בעיקר בתחומי הרפואה והכשרות המורכבים. כמו כן יצא שמו למרחוק כיועץ בתחומים רבים למשפחות, השפעתו של הרב גיסינגר זצ"ל על עולם התורה הפכה לשם דבר בלייקווד המעטירה, כך על פי 'לייקווד סקופ'.

הלוויתו תתקיים היום יום שישי בשעה 11:00 בבוקר שעון מקומי. אלפים צפויים ללוותו בדרכו האחרונה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב שלמה גיסינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד