י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"באמת אני מתקשה להאמין"

טראמפ מגיב להאזנות ישראל בבית הלבן

לאחר החשיפה באתר אמריקני כי ישראל מרגלת אחר ארה"ב בתוך הבית הלבן באמצעות האזנות סתר ולאחר שבישראל הכחישו נמרצות את הדיווח, גם הנשיא טראמפ מגיב ואומר, "אני לא מאמין שהישראלים ריגלו אחרינו"

טראמפ מגיב להאזנות ישראל בבית הלבן
טראמפ צילום: רויטרס

בכיר בארה"ב מכחיש את הדיווח כי ישראל עומדת ככל הנראה מאחורי התקנת מכשירי האזנה וציטוט בסביבת הבית הלבן שיכולים לצטט לשיחות טלפון סלולרי.

הסיפור "שקרי לחלוטין, שקר מוחלט" כך ציטטה נוגה טרנופולסקי, כתבת 'לוס אנג'לס טיימס' בכיר בבית הלבן. הדברים מגיעים לאחר שאתר 'פוליטיקו' פרסם אתמול (חמישי) ציטוטים של שלושה בעלי תפקידים לשעבר בבית הלבן, כמי שאמרו שישראל מרגלת אחר אמריקאים.

גורמים ישראלים, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכחישו נמרצות את הדיווח, ישראל התחייבה מאז לכידתו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד ב-1986 שלא לרגל אחרי ארצות הברית.

גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא התרגש מהסיפור ואמר אתמול (חמישי) כי הוא אינו מאמין לדיווח כי ישראל עומדת ככל הנראה מאחורי מיקום מכשירי האזנה בסביבת הבית הלבן שיכולים להקליט שיחות טלפון סלולרי.

"אני לא מאמין בזה, לא, אני לא מאמין שהישראלים ריגלו אחרינו, באמת אני מתקשה להאמין", כך אמר טראמפ לעיתונאים בבית הלבן לאחר שנשאל על הדיווח.

"היחסים שלי עם ישראל נפלאים", אמר טראמפ, הנשיא מנה כמה מההישגים הפרו-ישראליים שלו. "כל דבר אפשרי" המשיך הנשיא, "אבל אני לא מאמין".

ביום חמישי אחר הצהריים אמר עורך אתר 'פוליטיקו' דניאל ליפמן, שהוא עומד מאחורי הדיווח, למרות ההכחשות החד משמעיות של ממשלת ישראל.

שר החוץ ישראל כץ הגיב על הדיווח, ואמר כי "ארה"ב וישראל חולקות הרבה מידע מודיעיני ופועלות יחד למניעת איומים ולחיזוק הביטחון של שתי המדינות". אמר כץ.

עמוס ידלין - לשעבר ראש אמ"ן, כינה הדיווח "חדשות מזויפות המתובלות באנטישמיות".

האזנות סתר הבית הלבן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד