י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

טכנופיל: סקירת Huawei Ideos X3

רגע לפני שחוואווי הסינית מתחילה להוציא מכשירי-על, בדקנו את הסמארטפון הבסיסי שלה שמוצע בישראל כסמארטפון לעניים. בכלל לא בטוח שהוא כזה

  • ט' אייר התשע"ב
מחיר קטן, תמורה גדולה. מכשיר ה-Ideos X3 של חוואווי  צלם: Huawei
מחיר קטן, תמורה גדולה. מכשיר ה-Ideos X3 של חוואווי צלם: Huawei

אחת ההבטחות הגדולות של רמי לוי לקראת כניסתו לתחום הסלולר היתה לא רק חשבון חודשי זול, אלא גם מכשירים במחירים חסרי תקדים. אחד המכשירים המוצעים על ידי רשת רמי לוי תקשורת הוא Ideos X3 של יצרנית ציוד התקשורת הסינית Huawei, סמארטפון זול במיוחד - אחד היחידים הנמכרים בישראל במחיר של פחות מ-1,000 שקל.

מפרט

מעבד דגם Qulcomm MSM7227
ליבות 1
מהירות 600MHz
זיכרון זיכרון עבודה 256MB
אחסון פנימי 512MB
מסך סוג LCD TFT
גודל 3.2 אינצ'
רזולוציה 320x480 פיקסלים
צילום חיישן אחורי 3.2 מגה-פיקסל
וידאו 480p
חיישן קדמי VGA לשיחות וידאו
קישוריות תקשורת סלולרית דור 3.75, מתאים לכל המפעילות
אינטרנט אלחוטי WiFi b/g/n
תקשורת אלחוטית קצרת -טווח בלוטות' 2.1
קישוריות פיזית USB
סוללה קיבולת 1,200mAh
זמני סוללה מוצהרים עד 4 שעות דיבור או 300 שעות המתנה בדור 3
מעטפת הרכב פלסטיק
משקל 104 גרם
מימדים 110x56.5x11.2 מילימטר


מבחוץ

ה-X3 הוא סמארטפון בעל עיצוב אופנתי ודק למדי. למען האמת, שום דבר במראה שלו לא לגמרי תואם למחירו התחרותי. גוף המכשיר עשוי ברובו פלסטיק, אך קווי העיצוב המוקפדים מעניקים לו תחושה כמעט יוקרתית. צידו הקדמי מעוגל בצדדים, בדומה למכשירי HTC האחרונים והיקרים הרבה יותר, והמרחק בין המסך לקצוות מזערי. גם מעל המסך נמצא חלל מינימלי בלבד עבור האפרכסת. רק הצד התחתון משאיר רווח משמעותי בין המסך לקצה המכשיר, ובו נמצאת שורה של שלושה כפתורי מגע גדולים ומתחתיהם כפתור "בית" פיזי, החוסך את הצורך להושיט את האצבע לכפתור ההדלקה/כיבוי/נעילה/פתיחה הממוקם בדופן העליונה של המכשיר. גודלם של הכפתורים מונע התנגשויות בשימוש ביניהם לבין מסך המגע, אלמנט חשוב שמכשירי יוקרה נוטים לשכוח.

מבפנים

אין זה מכשיר מתקדם, והדבר מורגש היטב: איכות המסך בסיסית למדי, אם כי עוצמת התאורה שלו טובה ומספקת נראות סבירה גם בשמש; התגובות למגע אינן תמיד מן המדויקות ביותר - לעתים תנועת החלקה תתפרש כלחיצה בנקודת ההתחלה, ונראה שצידו הימני של המסך נוטה למקם את הנגיעות קצת שמאלה ממיקומן האמיתי; ההקלדה, שגם כך אינה קלה בגודל מסך כזה, נעשית עקב כך לעבודת נמלים של ממש; עוצמת הצלצול אינה גבוהה במיוחד, ועלולה להתפספס במקומות רועשים; כמובן שגם איכות הצילום של המכשיר אינה עולה בהרבה על מכשירי האנדרואיד המוקדמים יחסית של 2010.

עם זאת, לעומת מכשירים בעלי מפרט דומה ממותגים ידועים יותר, מצליח המכשיר לשמור על שימושיות גבוהה. הממשק המינימליסטי שלו מעניק תחושה של מהירות ממזרית המזכירה את מכשירי ה-Xperia המוזלים של סוני-אריקסון, גם אם לעתים הוא חוטא בכמה מאיות של מנוחה. בנוסף, בניגוד למתחרים הלונדונים, הוא מריץ גרסת אנדרואיד עדכנית הרבה יותר, כך שניתן להשתמש בו באפליקציות עכשיויות שאינן נתמכות ברוב המכשירים המתחרים בעלי מפרט דומה שנתקעו אי-שם על גרסאות האנדרואיד שבין 1.6 ל-2.2.

אורך נשימה

המכשיר הקטן כולל סוללה קטנה בעלת קיבולת של 1,200 שעות מילי-אמפר, ובכל זאת הוא הצליח לשרוד יום עבודה ארוך בשימוש אינטנסיבי ושלושה ימים (!) בשימוש בסיסי שכלל שיחות, הודעות SMS ומיילים מזדמנים.

שורה תחתונה

האיידיאוס X3 הוא מכשיר לא רע בכלל, במיוחד עבור מי שרוצה סמארטפון ראשון פשוט במחיר מינימלי ובלי יותר מדי פשרות. כנראה שאי אפשר לקבל יותר מזה בפחות מזה.

זמינות

המכשיר נמכר ע"י רשת רמי לוי תקשורת במחיר של 800 שקל.
טכנופיל חוואווי סקירה סלולר פלאפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד