ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכתב מרגש

ראש הישיבה שחלה: העישון מביא את המחלה עצמה

הגאון רבי ברוך ויסבקר - ראש ישיבת 'בית מתתיהו', שיגר מכתב מיוחד ומרגש לבני הישיבה בו הוא מבקש מהם להפסיק לעשן בין סיגריות רגילות ובין אלקטרוניות. ראש הישיבה שחלה כתב " חוסו על נפשותיכם. העישון מביא את המחלה עצמה לע"ל" • בחורי הישיבה מתחזקים וקיבלו על עצמם להפסיק לעשן לרפואת ראש הישיבה

ראש הישיבה שחלה: העישון מביא את המחלה עצמה
הגר"ב ויסבקר ר"י בית מתתיהו צילום: שוקי לרר

הגאון רבי ברוך ויסבקר מגדולי ראשי הישיבות בדורנו וראש ישיבת 'בית מתתיהו' של"ע חלה באחרונה במחלה הממאירה ועובר טיפולים כתב מכתב לבני הישיבה. המכתב חולק בחדר האוכל והביא לחיזוק גדול בקרב בני הישיבה.  

במכתבו מבקש הגר"ב ויסבקר מתלמידיו להפסיק לעשן כלל וכלל, המכתב הביא כאמור לחיזוק גדול בישיבה, לרפואתו של ראש הישיבה ורבים קיבלו להפסיק לעשן שיהיה לזכות רבי ברוך בן צביה. 

"לאחי ורעי בחורים חביבים, הנני מוצא לחובה לפנות אליכם בשעה קשה זו, כאשר הלב פתוח לקבל. אפתח בתודה רבה מאוד על תפילותיהם וחיזוקיכם לזכותי. אנא, הוסיפו והרבו תורה, תחינה ובקשה שרופא חולי ישראל ירפא את החולי שפגע בי לע"ל, יסיר ויסלק את הנגע לחלוטין".

 "המשיכו לבקש מבורא עולם שהטיפולים לא יפריעו לעבודתי אתכם בישיבה הקדושה, להרבות תורה, תפילה ועבודת ה'. בקשו גם מה' יתברך שימעטו הייסורים. ברצוני לשתף אתכם בדבר הנוגע לדרך רפואית בס"ד".

"הרופא האחראי לטיפול ועוד רופאים אמרו לנו שבסיעתא דשמיא גדולה המחלה באופן מתון ולא תוקפני. וזה נותן לרופאים תקווה גדולה שבס"ד תהא רפואה שלמה, נוסף לנתון זה אמרו הרופאים, כי בשנים האחרונות מצאו תרופה חדשה שנקראת ביולוגית, במקום הכימותרפית. תרופה זו יותר יעילה וגם בהיותה טבעית אין בה תופעות לוואי קשות. היעילות של התרופה החדשה תלויה בהתאמה למטופל וצריך לעשות בדיקה נעשו בדיקות בבית החולים ולא נתקבלה תשובה חיובית אפילו בתחילת שבוע זה נפגשתי עם הרופא האחראי על הטיפול. שאלתי אותו איך הוא מסביר שאין תשובה חיובית לטיפול, תשובתו הייתה, לנו ידוע רק על העישון שהורס בגוף את התשתית לטיפול הביולוגי".

ראש הישיבה מספר שמעולם לא עישן וגם לא במשפחתו: "כיוון שבביתי לא מעשנים ובבית הורי ז"ל לא עישנו, הוא מעלה על דעתו שבימי נעורי לא הייתה מודעות לנזקים שמביא העישון, לכן עישנו באופן חופשי גם באולמות, גם בבתי מדרש וחדרי אוכל ציבורי. ההסתברות היא שהחשיפה לעישון הסביבתי שהיה נפוץ אז, הוא עשה את הקלקול".

"עתה פונה אני לכל אחד ואחד מרבני הישיבה היקרים, חוסו על נפשותיכם. העישון מביא את המחלה עצמה לע"ל. המעשן דוחה, אני אפסיק לעשן כשאתחתן. אולם אתם שומעים על נזק שנשאר לע"ל בגופו של המעשן".

"יש להניח, שבס"ד ימשיכו לפתח את התרופות הביולוגיות זו שעישן לא יוכל להתרפא מהם. חוסו עליכם ועל בני ביתכם. לא סיגריות ולא אלקטרוניות. דעת המומחים כפי שמתפרסם, שהאלקטרוניות מזיקות באותה מידה. קחו אחריות על עצמכם, החליטו ותבצעו מהיום הפסקנו לעשן".

את מכתבו סיים ראש הישיבה: "בתפילה שדברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב. אני חוזר על התודה והברכה לכולכם המשתדלים לזכותי. נהיה בוטחים בישועת ה׳ ונרבה בתורה, תפילה ומעשים טובים. כתיבה וחתימה טובה לכל אחד ואחד ומשפחתו".

הרב ברוך ויסבקר סיגריות בית מתתיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד