י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כמה שווה מגדל מול מנהטן?

שווי הקרקעות של רובע מנהטן שבניו־יורק עומד לדעתם של חוקרים באוניברסיטת ראטג'רס על כ־1.74 טריליון דולר • אז כמה שווה מגדל מגורים שנבנה בימים אלה מול הרובע המבוקש ביותר בעולם, ואיך זה קשור למשקיעים ישראליים?

כמה שווה מגדל מול מנהטן?
מנהטן צילום: pixsabay

כאשר התיישבו האירופאים הראשונים על חופי ניו־יורק של היום, הם "קנו" את חצי האי מנהטן מהילדים המקומיים בתמורה לחרוזים וסחורות אחרות בשווי של שישים גילדן, שהם, בערכים של היום, כאלף דולר. למותר לציין כי שוויו של האי נכון להיום עומד על אלפי מיליארדים רבים.

חוקרים באוניברסיטת רטג'רס שבניו־ג'רזי חישבו ומצאו כי שווי הקרקע אותה ניתן לפתח, זאת אומרת ללא שטחים ירוקים, כבישים, רחובות ושבילים, היה כ־1.74 טריליון דולר... הביקוש הרב למגורים, מסחר ומשרדים בשטח האי משפיע על המחירים הגבוהים לא רק ברובע מנהטן אלא בניו־יורק כולה.

ככל שמתקרבים לשטח האי שהוא הלב הכלכלי הפועם של ארצות הברית, המחירים רק הולכים ומאמירים. עובדה שהופכת את ההשקעה בבנייני מגורים או משרדים באזורים הסמוכים, להשקעה משתלמת במיוחד.

כזו אגב, היא הצעת ההשקעה של קבוצת 'בסדנו' שפורסמה באחרונה. מדובר בפרויקט מגורים של עשרים ושש קומות מול מנהטן ברחוב שנקרא יורק שבשכונת דאמבו שבצפון ברוקלין, ובה עובר גשר מנהטן. שוויו של הפרויקט שנבנה בין גשר ברוקלין לגשר מנהטן עומד על יותר מ־311 מיליון דולר והוא צד את עיניהם של גופי השקעה ומשקיעים גדולים שמימנו את מרביתו.

ישי ברסלויער, מנהל זרוע הנדל"ן של 'בסדנו' בצפון אמריקה, מספר: "מדובר בהזדמנות השקעה נדירה במגדל מגורים שנבנה על גבי מגרש משולש ברחוב יורק, הרחוב הראשי והמרכזי בשכונה היוקרתית. זהו מגדל שישנה את קו הרקיע בשכונה ומי שעומדת מאחוריו היא קבוצת 'פורטיס' (Fortis Property Group). זו היא יזמית נדל"ן גדולה ומוערכת, שמשרדיה הראשיים שוכנים בניו־יורק, וב־14 השנים האחרונות מאז הוקמה רכשה ופיתחה נכסים ברחבי ארצות הברית בהיקף של יותר משלושה מיליארד דולר.

"עבור המשקיעים הישראליים זו הזדמנות שלא מוצאים כל יום. זו הזדמנות להיכנס לפרויקט ענק כזה תמורת כמה עשרות אלפי דולרים בלבד. ההשקעה המינימאלית היא קצת יותר מ־33 אלף דולר. זאת אומרת, כ־100 אלף שקל. סכום קטן מאוד בהתייחס לתשואה האפשרית מהפרויקט. כרגע הפרויקט נמצא בשלב חפירת היסודות למבנה וההערכות הן כי בעוד שלוש שנים, ב־2022, תסתיים מכירת הדירות בפרויקט".

העובדה שמדובר בהשקעת ענק שכבר "נתפסה" ברובה על־ידי גופים ומשקיעים גדולים, לצד השקל החזק שמקטין בצורה משמעותית את הסכום שעל המשקיעים הישראליים להוציא מכיסם, מצביעה על־כך שאכן מדובר בהזדמנות השקעה נדירה. אליעזר גרוס, יו"ר ומייסד 'בסדנו', אומר: "קבענו לעצמנו יעד לאתר ולהביא עבור המשקיעים בישראל כמה שיותר הזדמנויות השקעה שוות. זו אחת מהן ואני שמח שגם אנחנו שותפים בפרויקט כה גדול ששווה למעלה ממיליארד שקל".

לפרטים חייגו  072-371-347

 

בסדנו נדל"ן בארה"ב השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד