י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הח"כ מזהיר

כך המפקחים יפגעו באחוזי הצבעת החרדים

לאחר שיו"ר וועדת הבחירות השופט מלצר הורה לשלוח אלפי מפקחים מטעם הוועדה לצלם בקלפיות, מביע ח"כ ישראל אייכלר חשש כי מפקחים עלולים לעכב את התנועה בקלפיות שבריכוזי החרדים • "הם ייצרו תורים ארוכים, כדי לעייף ולהבריח את הבוחרים בסוף התור"

כך המפקחים יפגעו באחוזי הצבעת החרדים
חרדים בתור לקלפי. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בעקבות הוראתו של יו"ר וועדת הבחירות השופט מלצר לשלוח אלפי מפקחים מטעם הוועדה לצלם בקלפיות, מביע ח"כ הרב ישראל אייכלר חשש כי המפקחים עלולים לעכב את התנועה בקלפיות ודורש מוועדת הבחירות להדגיש את הגבלת סמכות המפקחים בפניהם ובפני יושבי ראש הקלפיות.

בפנייה דחופה שהגיש לסגן יו"ר וועדת הבחירות ח"כ דוד ביטן ולנציגי 'יהדות התורה' בוועדה, הרב אברהם יוסטמן והרב אברהם וובר, התריע ח"כ הרב אייכלר כי "קיים חשד סביר שאלפי המפקחים ובהם משפטנים אנטי חרדים, יעכבו את הבחירה בקלפיות החרדיות, בעילה של בדיקות".

ח"כ הרב אייכלר הסביר, כי "עורכי דין יודעים איך מעכבים תהליכים. הם ייצרו תורים ארוכים, כדי לעייף ולהבריח את הבוחרים בסוף התור".

בפנייתו הדגיש סגן יו"ר הכנסת, כי "חייבים לוודא שהמפקחים אינם מוסמכים לעכב תורים. זה שיבוש הבחירות בעליל. על המפקחים לעמוד בצד לרשום לתעד ולצלם מן הצד. לא להפריע את מהלך ההצבעה. אבקש שתעבירו החלטה והדרכה שהמפקחים אינם מוסמכים לעכב תורים."

נציגי 'יהדות התורה' השיבו, כי אכן למפקחים אין כל סמכות לעכב את ההצבעה בכל עילה שהיא. הסמכות היחידה שניתנה להם היא לתעד את מהלך היום בקלפי, ותו לא.

לצד זאת, קרא ח"כ הרב אייכלר לוועדת הבחירות להורות באופן מידי ליושבי ראש הקלפיות שלא לאפשר למפקחים לעכב את ההצבעה, וכן להדגיש בפני המפקחים את גבולות תפקידם.

במקביל פנה אל ראשי מטות יום הבחירות להעביר הנחיה ברורה למשקיפים בקלפיות על מנת שלא יבוצעו בפועל עיכובים בתואנות שונות על ידי המפקחים. במקרה של עיכוב על יד המפקחים, יש לפנות באופן מידי ליושב ראש הקלפי ולנציג 'יהדות התורה' בוועדת הבחירות.

ישראל אייכלר חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד