י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'מבואות יריחו'

הממשלה אישרה: יישוב חדש בבקעת הירדן

בישיבת ממשלה שנערכה היום בבקעת הירדן, אישרה הממשלה את הצעת החוק של נתניהו להקים במקום יישוב יהודי חדש 'מבוא יריחו' • "נחיל את הריבונות הזאת מיד עם הקמת הממשלה הבאה, בכנסת הבאה"

הממשלה אישרה: יישוב חדש בבקעת הירדן
בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הממשלה אישרה היום את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים את היישוב 'מבואות יריחו' בישיבת ממשלה בבקעת הירדן.

לאחר ישיבת הממשלה, ביקרו ראש הממשלה נתניהו והשרים באנדרטת הבקעה לזכר הנופלים בבקעת הירדן ולזכר בני בקעת הירדן שנפלו במערכות ישראל.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "בימים האחרונים אנחנו מציגים שלושה נדבכי ביטחון לאומי, החשובים להבטיח את עתיד ישראל. הראשון, ברית הגנה עם ארה"ב.

"בסוף השבוע האחרון שוחחתי עם ידידי הנשיא טראמפ, וסיכמנו לקדם ברית הגנה היסטורית בין ארה"ב לישראל בפגישתנו הקרובה בעצרת האו"ם. זה דבר היסטורי, משום שזה מוסיף נדבך עצום של הרתעה אל מול אויבינו, לצד שימור יכולת הפעולה וחופש הפעולה של כוחותינו. על זה תמיד נעמוד וזה תמיד יהיה בהסכם ההגנה הזה, כפי שזה נכנס גם להסכמי ההגנה האחרים. זה נדבך מרכזי לדורות הבאים להבטיח את עתידנו".

"הנדבך השני" אומר ראש הממשלה, "ריבונות ישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. אני הכרזתי על כך לפני ימים אחדים. אנחנו נחיל את הריבונות הזאת מיד עם הקמת הממשלה הבאה, בכנסת הבאה".

"אני גאה לכנס את ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת, דווקא בבקעת הירדן. זה לא רק השער המזרחי של מדינת ישראל, זה קיר המגן מן המזרח, משום שבקעת הירדן, יחד עם השטחים ששולטים עליה, שיהיו חלק ממדינת ישראל, מבטיחים שצה"ל יהיה פה לעד. במקום שתהיה לנו מדינה של כמה קילומטרים רוחב, זו מדינה עם עומק אסטרטגי וגובה אסטרטגי".

"היום הממשלה תחליט על התנעת התהליך של הקמת היישוב 'מבואות יריחו' בבקעת הירדן. האישור הסופי כמובן יינתן עם הקמת הממשלה הבאה. מיניתי היום צוות עבודה בראשות מנכ"ל משרדי, רונן פרץ, שיגבש מתווה להחלת הריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח".

"הנדבך השלישי הוא החלת הריבונות הישראלית על כל יישובינו ביהודה ושומרון, גם אלה בגושים, כולל השטח של הגושים וגם אלה שמחוץ לגושים, ושטחים נוספים שהם חיוניים לביטחוננו ולהבטחת מורשתנו. הדברים הללו יעלו בתוכנית המאה, היא תגיע מהר מאוד אחרי הבחירות".

"יש לי גם קשר אישי למקום הזה כאן - לכולנו יש קשר היסטורי. מבצר הסרטבה שהוקם לידנו, הוקם על ידי המלך אלכסנדר ינאי, והסרטבה הייתה המקום בו העבירו אבוקות מהגולן ועד לירושלים וחוזר חלילה. לפני 100 שנים היה פה מורי ורבי, זאב ז'בוטינסקי, שימש כמפקד, סגן, כאחד מהכוחות של הגדודים העבריים שפעלו כאן בבקעת הירדן. רבים מאיתנו לחמו כאן ב"ארץ המרדפים", וזוכרים את המארבים ואת הפעילות בשני צדי הירדן. נפלו כאן מיטב חברינו ולוחמינו - הם פה, שמותיהם חרוטים באנדרטה שתכף נצא אליה".

"אנחנו היום עדים לצמיחה בלתי רגילה של יישובים, של חקלאות מתקדמת, של תעשייה חשובה. חשוב לנו להבטיח את עתיד בקעת הירדן כחלק ממדינת ישראל. ולכן, בנוסף להחלת הריבונות אני אביא תוכנית נרחבת לפיתוח התשתיות ופיתוח בקעת הירדן, היישובים, התחבורה, דבר שלדעתי ייתן פה פריחה חסרת תקדים. אלה הדברים שאנחנו מביאים היום, להבטיח את עתידה של מדינת ישראל ועתידה של בקעת הירדן".

בנימין נתניהו בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד