י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"את המתים ישאירו בבתי הקברות ולא בקלפיות"

הפרופסור הבכיר בהסתה פרועה נגד הציבור החרדי

פרופסור בכיר תקף בחריפות את מצביעי הימין והציבור החרדי • על הימין: "תאמינו לי אני אשפזתי אנשים על פחות ממה ששמעתי חלק מהזויי הימין הקיצוני אומרים בזמן האחרון" • על החרדים: "אנחנו רק מבקשים שאת המתים ישאירו בבתי הקברות ולא יכניסו אותם לקלפיות"

הפרופסור הבכיר בהסתה פרועה נגד הציבור החרדי
אילוסטרציה צילום: שלומי כהן

פרופ’ יורם יובל, פסיכיאטר, חוקר מוח ופסיכואנליטיקאי שמרצה בפקולטה לרפואה – האוניברסיטה העברית בירושלים, ואף נמנה עם סגל האגף לרפואת המוח בבית החולים הדסה עין כרם, נאם אמש (מוצ"ש) בכיכר הבימה בהפגנת מחאה של 'המחנה הדמוקרטי' על אי העמדת נתניהו לדין בפרשת הצוללות.

יובל, שעד כה נמנע מהבעת עמדה פוליטית סיפר כי לפני כמה שנים הוא טס לחו"ל במטוס של סוויס אייר. "אחרי כמה דקות כשהוא עזב את השרוול, הוא נעמד והדיילות התחילו להסתובב במטוס ולשאול אם יש רופא במטוס. אמרתי כי במטוס יש 300 איש, בטח יש מישהו מטיפול נמרץ מאיכילוב שיקום, אבל אף אחד לא קם. ועבר עוד כמה זמן ואף אחד לא קם. ובסוף קמתי. הסיפור הקצר הוא שלאיש היה התקף לב ואני חושב שהצלנו לו את החיים. אבל זה לא העניין", אמר יובל. "העניין הוא מה הרגשתי במטוס לפני שקמתי, וזה מה שהרגשתי בשבועות האחרונים. וזה מה שהביא אותי הערב לכאן". 

בנוסף, תקף הפרופסור בחריפות את שותפיו של בנימין נתניהו. "הבעיה היא לא ביבי. שלא תבינו אותי לא נכון, ביבי צריך ללכת לבית הסוהר… הבעיה היא לא ביבי, אלא חברים של ביבי מימין, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אלה יהיו השרים בממשלה שתקום כאן החל מה – 18 לתשיעי. והם מחזיקים את ביבי, נתניהו ואתם יודעים בדיוק איפה". בהמשך הסית נגד מצביעי הימין ואמר, כי "נתניהו נתון היום לשבט או לחסד בידי חבורת משיחיסטים מטורללים ששומעים קולות בלילה, תאמינו לי אני אשפזתי אנשים על פחות ממה ששמעתי חלק מהזויי הימין הקיצוני אומרים בזמן האחרון".

ואיך אפשר בלי הסתה נגד הציבור החרדי? בסוף דבריו עבר כמובן הפרופסור להסתה פרועה נגד הציבור החרדי.

"במגזר החרדי מצביעים 110 אחוז", אמר הפרופסור. "בבני ברק מצביעים כל החיים וגם חלק מהמתים. אם אנחנו לא נצליח להעלות את אחוז ההצבעה, המדינה תיפול כפרי בשל לידי סמוטריץ' ובן גביר. למפלגות הימין הקיצוני יש מנגנונים משומנים להביא אנשים כמו למפלגות החרדיות", אמר יובל, "עינינו לא צרה בכך, אנחנו רק מבקשים שאת המתים ישאירו בבתי הקברות ולא יכניסו אותם לקלפיות".

הדסה עין כרם הסתה נגד חרדים בצלאל סמוטריץ נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד