כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לבני תלך אחורה? • מופז סירב לשריין מקומה ברשימה

לאחר התבוסה שספגה, נפגשה יו"ר קדימה לשעבר עם היו"ר הנבחר, ושמעה ממנו כי לא ישריין לה את המקום השני ברשימה • הערכות: תפרוש מהכנסת ומהחיים הפוליטיים

לבני ומופז. צילום: פלאש 90
לבני ומופז. צילום: פלאש 90



לאחר מספר שבועות בהן העדיפה להישאר בביתה, ולאחר שפספסה הגעה לשתי ישיבות פגרה של הכנסת, החליטה לפני מספר ימים יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, להיפגש עם המנצח, היו"ר הנוכחי, שאול מופז.

אך מי שחלם שהפגישה בין השניים תהיה ידידותית, נאלץ להסתפק בחלומות בלבד. קרירות חדה נרשמה שם. למופז לא הייתה כל הצעה רצינית להעניק לה והוא בהחלט לא נקט בדרך בה היא נקטה כלפיו, לאחר ניצחונה בפריימריז הקודמים, עת שריינה לו את המקום השני, תוך הבטחות מופלגות. לא, הוא לא הבטיח לה כל שריון, כל תפקיד בכיר. שום כלום.

הסיבה, כפי שכבר כתבתי לפני מספר ימים: התעוררה ביקורת קשה בקרב חברי מפלגתו, מצד אלה שתמכו בו לאורך כל הדרך, על כוונתו לצ'פר את לבני ולהעניק לה הטבות מפליגות. חלק מהחברים ראו בכך בגידה בהם, מי שצעדו איתו בנאמנות - עד לניצחון הגדול.

מצד אחד, רצה מופז את הישארותה של לבני במפלגה, אולי מתוך הבנה שהיא יכולה להביא לו תוספת מנדטים, ואולי בשל הרצון לשמור על איחוד השורות. מצד שני, הוא לא עשה מאמצים רציניים כדי לגרום לה להישאר. בראיון ל'מעריב' הבהיר שלא הבטיח לה שריון וגם לא תפקיד כלשהו בסיעה. "אני לא מחלק תפקידים", אמר. "אנו מפלגת אופוזיציה, כל אחד צריך להירתם למאמץ הכולל".

בשלב זה לבני עדיין לא מבהירה מה בדעתה לעשות, אולי משום שטרם קיבלה החלטה סופית, אולי משום שהיא מצפה לעיתוי חגיגי לשחרר בו את הכרזתה. אך הולכות וגוברות ההערכות לפיהן היא לא תהיה מוכנה להשפלה של הגעה לכנסת כחברת כנסת מן המניין, תחת פיקודו של הבוס החדש מופז, וכי תודיע על פרישה מהכנסת.

פרישה מהחיים הפוליטיים, לא מהחיים הציבוריים. שכן, לבני מודעת היטב למעמדה הציבורי רב העוצמה, למרות שלא נבחרה לתפקיד היו"ר, ומתכוונת לנצל זאת היטב במהלך החודשים האחרונים, תוך שהיא מעורבת ומתערבת בנושאים ציבוריים שונים ומגוונים.

אם אכן תודיע רשמית על פרישה, מי שיכנס במקומה לכנסת יהיה יובל צלנר, בן ה-33, המכהן בתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח רמת השרון. צלנר, שהוצב במקום ה-37 ברשימה ונראה היה כחסר סיכוי להפוך לח"כ מן המניין בכנסת הנוכחית, עשוי לזכות בתפקיד במהלך הימים הקרובים. מותו של ח"כ זאב בוים, ובהמשך התפטרותם של חברים ברשימה מנחם בן ששון, יצחק בן ישראל ואבנר ברזני, וכן של חברי הכנסת חיים רמון, צחי הנגבי ואלי אפללו, הצליחה 'לקרב' אותו למקום הבא בתור.
ציפי לבני פרישה שאול מופז קדימה יובל צלנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד